Om du delar upp passen lite så kanske du kan träna 4 stycken pass i veckan och hålla lite högre intensitet under övningarna då. Tränar man maxstyrka så tror jag annars att det är lätt att överträna.

Hej!
Jag kör ett femmånaders träningsprogram där målet är Maxstyrka. Jag har tränat i snart tre månader.
Månad 1 (period 1) Grundstyrka, dels att få igång musklerna, leder samt teknik. 3 set*15 reps. 2 dagars styrketräning och 2 dagar konditionsträning
Månad 2 (Period 2) två splittat program. 4 set*8 reps. 4 dagars styrketräning 1 dag konditionsträning HIIT
Månad 3 (period 3) Balansträning. Körde progarmmet 2-3 dagar i veckan och 2 dagar kondition på det HIIT. 4 set*8 reps
Månad 4 (period 4) 4 splittat program. 4 set*6 reps. 1 HIIT pass / vecka
Här kommer frågan - Månad 5 (period 5) består av enbart ett program där Marklyft, raka marklyft, bänkpress, lastdrag och crunch i maskin ingår. Här ska det köras väldigt tungt. 4 set*1-3 reps. Kan man köra detta program 2-3 dagar i veckan eller blir det för mycket för kroppen? Det känns ju lite att bara köra en gång i veckan? Sen ska jag köra två dagars HIIT pass i veckan.
Ge mig gärna förslag hur jag annars kan lägga upp Period 5.
/ Robin
Om du delar upp passen lite så kanske du kan träna 4 stycken pass i veckan och hålla lite högre intensitet under övningarna då. Tränar man maxstyrka så tror jag annars att det är lätt att överträna.

Okej, Ungefär som i period fyra men med 1-3 rep och tyngre vikt?
Hur lång vila behöver en muskelgrupp mellan varje pass när man kör så tungt då?
Har du något bra tips på hur passen kan se ut när man kör maxstyrka?
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)