Ja, du kan köra så. Men byt ut maskiner mot fria vikter![]()
Hejsan!
Jag har precis börjat gå på gym och tycker det är grymt kul
Jag tränar ca 3-4 gånger i veckan då jag först cyklar 5km som uppvärmning,
sen går jag igenom maskinerna som finns där, det är maskiner för nästan alla kroppdelar:
mage,rygg,biceps,triceps,bröst,ben
sedan cyklar jag 5-10km på cykel efteråt.
ska jag fortsätta så om jag vill bränna fett och gå ner i vikt men samtidigt kunna få LITE synliga muskler?
btw, kan jag få lite tips om vad jag ska äta till frukost, middag mm.
tacksam för svar!
Ja, du kan köra så. Men byt ut maskiner mot fria vikter![]()
Det kommer ta längre tid att bygga något om du bränner fett och ska bygga muskler samtidigt eftersom det är svårt att få i sig det man behöver när man "bantar"
Du borde springa istället, det bränner mermen jag tycker du ska ha tålamod och bygga upp rejält först och sen deffa fram musklerna mer. Inte för mycket kolhydrater om du ska gå ner i vikt. Jag trycker nästan bara i mig fisk, kyckling och tonfisk och grönsaker. och ibland lite kolhydrater till det. mycket frukt och vitaminer. Om jag inte missförstod så tolkade jag det som att du tränar hela kroppen på en dag?
du borde dela upp det så du kan köra slut på en kroppsdel och låta den återhämta sig
Nu efter en månads träning har jag blivit lite förvirrad vad jag är ute efter.
men nu har jag tänkt efter ordentligt.
Jag vill gå ner i vikt och få en bättre kropp.
alternativ 1:
försätta som innan att jag kör 5km cykel som uppvärming sedan gå igenom alla maskiner 3x20 och träna hel kropp 3 dagar i veckan och 1 dag motion
alternativ 2:
cykla 5km som uppvärmning sedan köra schema:
Måndag:Biceps/Triceps/Mage
Tisdag:Ben,Rygg
Torsdag:Motion
lördag:Biceps/Triceps/Mage
(glömt nått?)
Vilket skulle ni tycka vara bäst för mitt mål?
inget svar?
Bröst och axlar måste du ha in! jag skulle byta ut ena biceppasset mot bröst och ena triceppasset mot axlar om jag var du.
Annars ser det bra ut. Dock finns det ju inte många genvägar till att tappa vikt: ät mindra kalorier än du förbränner varje dag är det som ger resultat i längden. Ser du till att promenara minst 30 min i någorlunda rask takt minst 6 dagar i veckan så kommer det att ta fart ganska bra om du samtidigt tänker på kosten. det är mitt tips!
Jag tror vi tränar med ungefär samma mål, dock är jag inte så fokuserad på fettförbränningen just nu eftersom sommaren inte börjat närma sig riktigt än
Jag har 3 olika pass som jag kör:
#1 Bröst, triceps, axlar
#2 Rygg, biceps
#3 Ben
Jag tränar även magen, relativt lätt, varannan gång jag är på gymmet. Just nu fungerar det riktigt bra för mig, och eftersom passen inte varar mer än 45-50 minuter så orkar man även gå eller cykla på fritiden för viktnedgång. Efter jag genomfört de 3 passen så har jag 1 dags vila då jag endast promenerar.
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
allt är redan nämnt men kort och konsist är receptet att koncentrationen bör ligga på de stora muskelgrupperna, gör åt mer kcal än vad du tar in samt tänk på vad du äter, eller med raka ord kör skiten ur dig varannan dag så kommer du gå ner hyfsat fort
Kika in på kost och mat sektionerna på forumet så hittar du hundratals tips om vad som ska ätas.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)