Någon som har svar?
Hej hej , har en fråga som jag inte kommer underfund med. Lägger upp mitt schema nu för olika muskelgrupper, men om jag tränar bicpes sen rygg senare i veckan så blir det ju iaf biceps 2ggr i veckan? Hittar nästan ingen övning som inte involverar biceps också. Delar upp Biceps, Triceps, Axlar, Rygg och Mage. tacksam för svar.
Någon som har svar?

Det gör inget att biceps är inblandad när du kör vissa ryggövningar. Tänk inte på det. På samma sätt är triceps inblandad i alla pressövningar. Tänk inte på det heller.
Kör du inte bröst och ben?
Okej tack, Oj, jo bröst kör jag men inte ben förutom vissa övningar som tränar ben.
Jag har provat att köra biceps/bröst och rygg/triceps (då kör jag även axlar/ben) men personligen så föredrar jag att köra som jag gör nu bröst/ triceps och rygg/biceps och då börjar jag med de stora muskelgrupperna och fokuserar sedan på biceps eller triceps för att även ta ut dem maximalt, annars så känns det inte som att de hinner återhämta sig tillräckligt då jag tränar 3 dagar o sen vilar 1 dag. Fungerar som sagt skitbra för mig, men alla är olika![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)