+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: p90x - Träningsmetod

topur är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2009

Standard p90x - Träningsmetod

Någon som vill förklara lite kort vad p90x står för och vad det är för träningsmetod. Har förstått att den blivit väldigt populär nu på senaste tiden, är det något speciellt med den?

spidermans avatar
    spiderman är uppkopplad nu Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Ja, vad ska man säga. P90x är en träningsmetod med ganska hårda inslag av plyometrisk träning och diverse intensiva övningar. Från min synvinkel, skapad ur rent kommersiella intressen. För i grund och botten är det bara "hård träning", men inget jag direkt gillar. Dessutom inte anpassad för den generella skaran som man annars vill åt med sådana träningsupplägg. Sedan är det ju ur inget sätt komplett, den fungerar under den perioden som är tänkt, som vilken annan träningsmetod med samma vikt gör, men efter det, vad gör du då? Nej, just det.

Generellt ett överhypat program som i grund och botten säger det man redan visste. men jag vet inte, vissa kanske måste få det förklarat i 12 videor och massa annat material.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg