+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 2 frågor! mycket tacksam för svar! :)

L.A
    L.A är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2009

Standard 2 frågor! mycket tacksam för svar! :)

Hej
    Jag är 16 år gammal och är 170 lång och väger 50 kg. Jag har gymmat i 3 veckor nu. Jag tränar minst 4 pass på gymmet och 2 pass kampsort i veckan. Jag började äta protien pulver (WHEY 100% gold standard) för 2 veckor sedan för att vara säker på att få i mig tillräckligt med protien. Mina pass på gymmen brukar vara mellan 1.5 - 2 timmar, och jag kör ganska hårt.

Problemen är:
    Jag har inte gått upp 1 gram i vikt, (inget märkbart ivarefall). har ju inte tränat så länge men tycker att jag borde ha ökat lite ivarefall Så jag undrara om det när någon som kan ge mig tipps för att gå upp i vikt? I form av muskler ofc

Ibland när jag ser mig i spegen tycker jag att det har försvunit muskler, från den enadagen till den andra. Ex: jag har tränat magen 2 pass den här veckan. men nu när jag ser mig i spegeln känns det som om magmusklerna har blivit mindre efter att ha tränat. Någon som har en förklaring på detta?

spidermans avatar
    spiderman är uppkopplad nu Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Så du trodde att du skulle flyga upp i vikt bara för att du åt proteinpulver?

Det försvinner inga muskler över en dag, kan bero på vatten eller att musklerna är svullna så det ser jämnare ut.

L.A
    L.A är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2009

Standard

Nej absolut inte! men trodde att nu efter nästan en månad borde man ha gått upp lite i vikt ivarefall. Men inte pga protienpulvret. Är fullt förstående för att det inte är något super medel.

ja, okej. tack för svar

spidermans avatar
    spiderman är uppkopplad nu Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Hehe, nä givetvis. Går du inte upp i vikt finns det bara ett problem att fokusera på, och det är att du äter för lite. Fokusera på livsmedel med hög energihalt, dvs relativt fettrika livsmedel.

Valissons avatar
    Valisson är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Kör på Gainer istället för whey100 (iaf efter träningen) Då ska du nog öka lite i vikt och muskler. Och vad gör du på gymet 1,5-2 timmar?? Alldeles för lång tid, man måste ju äta också!
    Senast redigerad av Valisson den 2009-10-29 klockan 13:45.

simonua är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2009

Standard

tänk inte negativt vad du än gör, då tappar du bara suget på att träna och ger upp, skit i hur du ser ut just nu, och jämför inte med hur du såg ut innan ,inte än ialla fall, utan bara träna,ät och sov mycket, så väntar du några månader så ska du se att du har fått resultat

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Hur mycket gå ner i vikt per vecka?
    Av kerstiin i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 19:43
  2. Hur mycket ger kreatin?
    Av viso i forum Kosttillskott
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 20:58
  3. Tar mycket vikt men växer dåligt
    Av larsa i forum Styrketräning
    Svar: 5