Tjena!
Någon som har något tips på en protein rik maträtt man kan tillaga när man kommit hem från gymmet som inte tar längre än 20 min?Behöver inte vara överdrivet mycket protein med tanke på att jag dricker whey 80 direkt efter träningen.
Tacksam för svar
/oskar
Gör lite proteinbullar! Riktigt gott till mellanmål och efter träning, ger dig krafterna tillbaka direkt![]()
Laga mat i ett par timmar varje söndag bara... som du fryser in och slänger i mikron efter träning. Jag tar med mig ibland och lånar mikron de har på gymmet om det är så att jag ska iväg och inte hem efter gymmet.
fan heller inte
tina istället upp lite kycklingfilé skär de i små bitar lägg sedan alltihop i en liten 2-3 liters påse krydda bitarna i påsen (gillar själv välkryddad mat) skaka om påsen sen så att kryddorn verkligen tar värm lite olja på en bra stekpanna stek därefter kycklingarna till oljan blir absorberad
fan vilka saftiga kycklingbitar du lär få![]()
jag tror inte för fem öre att dina kycklingar blir så bra och jag kan garantera att mina kycklingar blir mycket godare
sen är det nog inte heller så skönt att hålla på så mkt med ugnen och maten direkt efter träning
det ska gå snabbt, på mitt sätt är maten klar inom max absolut max 30 min men brukar ta som mest 15-20 min
under tiden kan man fixa lite sallad eller ta disken
PALLA HÅLLA PÅ MED UGNEN Ja ja alla får väl göra som dem vill.
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Ugn har väll fördelen att man slipper vakta maten, man ställer in maten i ugnen låter den stå där 20-40min och den är färdig. Om man steker måste man vända köttet var femte minut och det räcker inte alltid med 10min för att kycklingen ska bli färdig. Ibland måste man steka kanske 15min för att få det helt genomstekt.
Sen är det väll inte så viktigt att maten ska gå snabbt efter träning. Hört att man bör äta något inom 15-20min efter träning för att förhindra att musklerna bryts ner och snabba på återhämtningen. Efter återhämtnings målet gör det inget om man väntar 1h innan man äter.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)