+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Mer muskler, trots det minskar i vikt

Practher är inte uppkopplad Banned
    Reg.datum
    Maj 2009

Standard Mer muskler, trots det minskar i vikt

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Har tränat 1 år. Har fått ganska mycket mer muskler, ganska mycket mindre fett - detta då enligt egen uppfattning. Ändå ligger jag på exakt samma vikt som när jag började träna.
    Tränar överkroppen var fjärde dag. Tar en lång promenad 1 gång i veckan. Efter visiten på gymmet kan jag säga att jag inget annat vill än att sova, och en grym muskelvärk kan ibland komma dagen efter. The point is, känns verkligen som man gör det som krävs för att bygga (överkroppen).

Som jag ser det så finns följande förklaringar:

1. Jag har tränat helt fel nu i ett år och musklerna är bara inbillning. Det dock är lustigt att jag kan lyfta mer och mer hela tiden på gymmet om det nu vore så.
    2. Med tanke på den unga åldern (17), en ganska bra ämnesomsättning samt bra kost så lyckas jag gå ner i fett samtidigt som jag bygger muskler. Det jag har hört är att detta är i princip omöjligt.

Jag äter absolut inte lite. 3-4 måltider om dagen, alla stora. Senaste 3 månaderna har jag till och med lyckats att börja äta frukost. Senaste veckorna har det blivit kycklingsallader, rostbiff & potatissallad, feta jävla köttbullemackor och annat proteinrikt.

En sak som bör tilläggas är att jag har börjat röka sedan i somras. Dock så blir det kanske bara 3 cigg om dagen.

Anledningen till att jag skriver om detta är att jag börjar känna mig sjukt omotiverad och lite förvirrad. Händer det nåt alls med min kropp egentligen? Ger det hårda slitet något?

Tack.
    Senast redigerad av Practher den 2009-10-15 klockan 02:34.

MongoMan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

med tanke på att du har tränat i bara 1 år och vår unga ålder (samma ålder som mig) så äre fullt möjligt att minska i fett och bygga muskler samtidigit.. de har jag gjort fram tills ungefär nu när de börjar ta stopp och jag måste bestämma mig för att bygga eller deffa

men min fråga är bara.. om du får bättre resultat hela tiden och minskar i fett vad är problemet?

och vad är ditt mål med träningen? blir starkare eller bara se allmänt bra ut?

Reg.datum
    Maj 2009

Standard

Bli en stor man antar jag.

Men det är skönt att höra att det är möjligt att gå ner i fett samtidigt som man ökar i muskler. Har nämligen hört att detta inte var möjligt av rätt många personer.
    "Antingen måste du bygga eller deffa, du kan inte göra båda samtidigt".

Tack för svaret, klarnat till lite nu.

joakim10000 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Man kan visst bygga och deffa samtidigt (äta kalorisnål mat)
    Men det kommer inte att ge samma utdelning bara. Sov bra, träna hårt och få i dig mycket protein, grönsaker och vitaminer. Proteinshakes kanske du skulle börja med, om du nu inte redan gör det?

Wormz är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Att man inte kan bygga muskler och tappa fett samtidigt måste vara världens dummaste myt. Det är något jag har åstakommit i hela mitt liv såväl som fotbollspelare och även inom styrketräning.

Practher, prova att vila en vecka från träningen lite då och då för att ge kroppen en chans o ta igen sig. Pröva även att styrketräna åtminstone 2 gånger i veckan, eller flera om du delar upp passen för olika muskelgrupper. Kom ihåg att man inte bygger så fort när man bara är 17 då du fortfarande står i växten.

ps: lägg ner rökningen!

Reg.datum
    Maj 2009

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Mer recept?
    Av hasselkungen i forum Recept
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 14:38
  2. Är det läge att deffa?
    Av hasselkungen i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 19:55
  3. Köra konditionsträning på vilodag? Funkar det?
    Av steffes i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 22:43
  4. Ena bröstet större än det andra
    Av Lok i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 15:46
  5. Mer ork på gymmet
    Av fart i forum Kosttillskott
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 15:25

Behörigheter för att posta