+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: viktminsking, ätschema, styrketräning

Robin88 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard viktminsking, ätschema, styrketräning

Hej

Jag skulle behöva synpunkter på min träning, jag har tränat från och till i 1 år nu ungefär men kommit igång ordentligt de senaste 2 månader med 4-7 pass i veckan, då tränar jag på gymet och är ute och springer fast har mest varit gymet. Visst har jag ökat en hel del i styrka men jag har inte tappat någon vikt alls och de är de jag vill fokusera på nu. Tänkte lägga up en dag ungefär såhär

09.00 vakna ut o springa/gå 30-60 min
    10.00 äta 2 knäcke bröd
    10.30 gymet ett vanligt pass är ca 90 minuter
    12.00 1 frukt/knäckebröd
    17.00 middag (inte allt för mkt)
    20.00 1 frukt/knäckebröd
    12-01.00 sova
    detta tänker jag göra ca 4 ggr i veckan men tänkte gå ut o springa varje dag. porblemet är att jag är arbetslös för tillfället så när ja komemr hem från gymet gör jag inget förutom ser på tv/sitter vid datan är de ett problem ?
    men detta schemat låter bra i min värld tror ni jag kommer kunna tappa några kilion om jag håller detta? och jag tänkte köra tung träning på gymet hur mkt kommer jag ungefär tappa nu när jag kommer äta mindre vill ju tappa så mkt fett som möligt inte muskel massan.

jag är kille på 21 år
    ca 1.80 m
    väger 94 kg
    fråga gärna om ni behöver någon mer information! =) tacksam för all hjälp.

Lars-Åke69 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

för att minska i vikt måste man äta enligt tallriksmodellen med det tillägget att man kan minska på potatis, ris och pasta och lägga till med långsamma kolhydrater så men inte blir trött när man tränar.

Mitt tips till dej att inte gymma och springa utan att titta runt och kolla om det finns någon form av konditons och styrketräning som du tycker om att göra tex Friskis och svettis.

Jag har själv gått samma väg som du håller på att påbörja förr vägde jag 116 kg och 181 cm lång nu väger jag 86 kg det har tagit mej 3 år attkomma så här långt.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Långsam men bestämd viktminsking
    Av Bulldeg i forum Träningsprogram
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 17:55
  2. Tips och råd om viktminsking
    Av NightQueen i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 20:29

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar