+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: går inte bra med viktnedgången :(

Jacobsen92 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard går inte bra med viktnedgången :(

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hej det är så att det inte går nån vidare för mej med viktnedgång. jag har varit överviktig sen ja gick i 5an och har under gymnasiet försökt ändra på det.
    jag vägde 103kg (13-04-09) och nu väger jag 97kg.
    som ni kanske ser så går det knappt frammåt.
    jag började med styrketräning i slutet av vintern och höll på under sommaren tills ca 3månader sedan då ja märkte att det inte gav nå resultat och då bestämmde ja mej för att gå ner i vikt o sedan bygga muskler.

jag springer 2-3ggr i veckan och då är det 5km.
    jag försöker äta nytigare. jag försöker undvika snabbmat, äter inge chips,godis mm dricker sällan läsk. men det händer att det blir enhel del öl på helgerna.. men det har ja bestämt mig för att sluta med nu iframtiden.

till frukost äter jag 2 dl havregryns gröt med socker och kanel med 2st hårbrödsmackor med skinka o ost och 33cl apelsin juce.

lunch blir det skolmat med lite köt/fisk/fågel mm och lite mer pasta/ris/potatis och halva talriken med sallad. till det dricker jag 1-2 glas vatten.

middag blir det maten som man får hemma (husmanskost) med inte så mycket sallad.

jag vet inte vad ja ska skriva mer men det ja vill är att få lite tips och tricks om hur ja ska gå till väga för att gå ner till normal vikt. tänkte komma till normal vikt tills sommaren.

om ni undrar över nått som ja säkert har missat så skriv

Tack för all hjälp

//Nicklas

Baxpin är uppkopplad nu Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Ät mindre, träna mer, stå ut med att vara lite hungrig ibland.

Reg.datum
    Apr 2009

Standard

okej så ja ska äta mindre och köra fler träningar i veckan .
    kan man springa mån,tis,ons,fre??

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Om du springer tre gånger i veckan så kommer du långt på det (förutsatt att du inte sitter helt stilla resten av tiden).

Det är snarare mängden mat som avgör. Minska mängden mat (tex 1 dl gröt på morgonen, skippa socker, en macka, ingen juice) och var beredd på att vara lite hungrig under den tid magsäcken krymper. Det är inte farligt att vara hungrig, fast det kan vara obekvämt om man inte är van.

Och ät inga stora lass, ta endast en portion.
    Senast redigerad av Baxpin den 2009-10-09 klockan 17:50. Anledning: glömska

Trainer är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard Tips

Då har du minskat i runda tal 0,2-0,25 kg per vecka. Det låter som en normal takt i förhållande till hur du äter och tränar. Prova att fortsätta äta som du gör och lägg in YTTERLIGARE 2 pass per vecka på 1 timme med löpning, cykling, simning, spinning eller annan cardio - och kör riktigt hårt! Träna sedan styrketräning 2 pass per vecka och gå också ut och promenera 45 minuter före frukost 5 ggr/vecka - men ta 10 g vassleprotein före varje promenad.

Om du gör detta är det troligt att du dubblar takten för viktminskning - det är t o m möjligt att den tredubblas.

Patric Friberg - Personal Trainer - MotivActive

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Mitt inlägg blev överflödigt efter Trainers inlägg !

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Håller i princip med det som Trainer säger, du kommer få bra resultat, men i praktiken krävs det ordentligt med motivation och disciplin för att hålla ut. Sedan kommer det dessutom ta mycket tid i anspråk.

5 x 1 h cardio + 2 x 1 h styrka + 5 x 45 min promenad = nästan 11 timmar per vecka oräknat transporttider, omklädning och dush. Jag skulle aldrig kunna följa ett sådant råd, så som jag lever.

Reg.datum
    Apr 2009

Standard

okej nu ska vi se om ja fattat detta rätt: äta mindre, gå innan frukost,springa mer.
    det är svårt att gå på morgonen eftersom jag börjar skolan 8 och bussen går halv och ja vet inte hur tidigt man bör kliva upp om man ska gå innan säker alldeles förtidigt

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

07:30 om bussen går då så har du ju sovmorgon varje dag! Det är ju bara kliva upp 05:30 ut och gå en rask promenad innan frukost så hinner du ju galant till bussen går. Lida pin för att bli fin är ett fint ordspråk

Reg.datum
    Apr 2009

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

hmm 05.30 låter skit tidigt men det är ju sant måste ju för att tappa vikt så ja får väll prova o se hur det går

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. går inte ner i vikt
    Av mimmi i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 01:58
  2. Stretching bra eller inte?
    Av gille i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 17:50
  3. Bra eller dåligt med kosttillskott?
    Av Niklas_28 i forum Kosttillskott
    Svar: 2