+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: går inte bra med viktnedgången :(

Trainer är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Baxpin Visa inlägg
    Håller i princip med det som Trainer säger, du kommer få bra resultat, men i praktiken krävs det ordentligt med motivation och disciplin för att hålla ut. Sedan kommer det dessutom ta mycket tid i anspråk.

5 x 1 h cardio + 2 x 1 h styrka + 5 x 45 min promenad = nästan 11 timmar per vecka oräknat transporttider, omklädning och dush. Jag skulle aldrig kunna följa ett sådant råd, så som jag lever.
    Jag håller med - det krävs motivation - helt klart! Men resultat brukar ge motivation så håller man bara ut första 30 dagarna så är det många som tycker att denna metod ger mer i resultat än vad den kräver i ansträngning. Sedan ger ökad kondition ofta extra energi så att man kan jobba/plugga på ett sådant sätt att man får gjort mer per timme och på så vis får loss ett antal timmar i veckan. För att delvis lösa problemet med transporter och dusch kan man:

1. Köra Cardiopass direkt efter båda styrketräningspassen - det bränner fett extra effektivt. För att inte proteinnedbrytningen ska bli för stor är det dock smart att ta 20 gram vassleprotein mellan styrketräningen och Cardion.

2. Försöka väva in morgonmotionen i transporten till jobbet eller skolan och ta med sig frukosten.

/Patric Friberg - Personal Trainer - MotivActive

MongoMan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

jag kan itne hålla med till fullo faktiskt... Det är absolut inte nödvändigt att dra ut jättetidigt för att motionera.. väl hellre något som du tycker är KUL och gör de oftare... vissa tycker de är roligt att stå och boxa sig galen på en säck så man blir helt slut.. andra gillar att springa runt i skogen och härja.. vissa tycker om att träna hårda fyspass med mycket folk omkring en som pushar och taggar.. ja ni fattar.. hitta din grej och få in det i schemat lite då och då..

sen behöver du inte alls alltid minska på maten! jag gör inte de när jag deffar ner mig iag.. bara se till vad man stoppar i sig.. du kan hitta näringsvärdet nästan för allting på internet och tycker du om att äta mycket så välj mat med mycket lågt näringsvärde så kan du äta mer av det.. (t ex så har svamp (kantareller) typ mindre än en kalori på 100g)

sen ska man försöka hålla sig till de långsammare kolhydraterna.. (t x inga snabba sockerarter) och sprida ut de över många mål på dagen så man får en jämt insulinvärde... jag själv har som mål att inte äta kolhydrater efter klockan 6 på dagen..

allting handlar om att göra av mer MER energi än du stoppar i dig.. så om du klämmer i dig 100g godis så flyger ju ca 300 kalorier i dig blixtsnabbt och då blir det ju 300 mer att träna bort..

enkelt.. när du lagar maten tittar du vad det är du egentligen har i och väljer mat med lågt energivärde..

+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. går inte ner i vikt
    Av mimmi i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 00:58
  2. Stretching bra eller inte?
    Av gille i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 16:50
  3. Bra eller dåligt med kosttillskott?
    Av Niklas_28 i forum Kosttillskott
    Svar: 2