Ptja, beror på hur du springer och hur du simmar![]()
vad tror ni ger bäst, vad som förbränner mest, simma i normal takt 2km ( tar ca 1 timme) eller springa i normal fart 5 km( tar ca 25 min)? Jag vill förbränna så mycket som möjligt i min träning, och har därför börjat på en massa olika pass, spinning, boxchallenge, powerdans osv!![]()
Tro ni man kan överträna om man tränar mån till fre, sen vilar helgen? eller är det lagom?![]()
Ptja, beror på hur du springer och hur du simmar![]()
hmm vad menar du? springer( joggar kan man väl säga) väl i samma takt typ hela tiden, inga intervaller liksom.. simma, kan man simma på nå fler sätt en ett? Eller ja, bröstsim simmar jag![]()
Hehe, klart du kan simma på 100 olika sätt.
haha men simmar väl i lugn takt! tar 30 min att simma 1 km![]()
och 28 min att springa ca 4,5 km tror jag. är väl lite seg men....

borde väl gå att räkna ut på något vis om du fixar fram en vattentät pulsmätare.. då borde du väl få nårgorlunda koll iaf? eller har jag helt fel?

har för mig att simma rent konditionsmässigt är mer krävande, det borde hänga ihop med fettförbränningen men jag är inte säker![]()
Man ror och ror tills man inser att man inte har några åror
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Om jag förstått det rätt så förbränner du fett när du får upp hjärtrytmen till en viss frekvens. Om du sedan bibehåller det under en längre tid, t.ex. 1 timme istället för 30 minuter, tror jag att det är bättre för förbränning än att löpa i en halvtimme. Men om du känner samma trötthet efter löpningen som du gör efter simningen så är det förmodligen lite hårdare muskelträning och bättre konditionsträning. Och är du rädd för att överträna så är det bara att lyssna på kroppens signaler. Du kanske kan variera lite hårdare konditionspass med att varannan dag promenera eller simma i lugn takt. Och jag skulle nog byta ut lördagsvilan mot att vila någon gång mitt i veckan också, musklerna ska i regel vara utvilade efter 48h så det behövs sällan 2 vilodagar i rad. Men mitt främsta tips är att lyssna på kroppen!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)