Är intervallträning i någon form att rekommendera?
Kom även på en annan sak, går det att träna men utan att förlora muskelmassan?
Hej,
har kört ett seriöst styrkeschema nu ett tag men skulle behöva gå över till ett annat där jag bränner mer fett. Under det här tiden med det nya schemat (styrkeschemat) så har jag nått "min" vikt som jag är nöjd med, 87 kilo men skulle behöva bränna lite mer fett. Har förstått att det inte går att bränna fett samtidigt som man bygger muskler (?) så kommer satsa på förbränningen av fett nu. Vet inte om jag har rätt men om man vill göra det ska man väll köra mer kondition än styrka? Och om det är så är det spinning eller dylikt man ska göra då? Eller är det löpbandet man ska använda?
Angående löpbandet så tycker jag att springa är det mest tråkigaste i hela världen så vill helst få tips om annat än det men jag har inget emot att gå ifall det rekommenderas.
Kosten har jag också balanserat upp så gott det går och har hållit mig ifrån godis och läsk i snart tre månader tror jag och det har gett effekt om man säger så.
Så lite tips på hur jag ska lägga upp träningen vore trevligt.
Lite allmän fakta som kanske är av intresse:
Längd: 187 centimeter.
Vikt: 87 kilo.
Träningspassen kommer vara ungefär två timmar på måndagar, onsdagar, torsdagar och fredagar.
Är intervallträning i någon form att rekommendera?
Kom även på en annan sak, går det att träna men utan att förlora muskelmassan?
Hmm, någon som har nått tips?
Intervall träning är kanon om du önskar att förbättra din Kondition drastiskt, Du bränner också fett men förutom det kommer det inte göra några större underverk.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)