+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Passande träning för en 12a?

EvilYoshi är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard Passande träning för en 12a?

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Ja nu är jag bara ute efter lite råd, inte något exakt hur jag ska göra i allt. Bara så jag vet var som är lagom träning enligt er.

Jag är 12 år, aldrig sportat seriöst i något (visserligen spelade jag fotboll på rasterna i 6an). Det var aldrig någon sport som fastnade för mig (bränboll/baseboll var något jag var bra på och tyckte var härligt, men inga spelar i min ålder) Men det här året har jag börjat testa styrketräning lite smått, och av någon anledning tyckte jag det var härligt att göra. började någon gång runt Mars att träna utan redskap (exempel, situps & armhävningar). Men nu runt sommarn så fick jag tid över så jag fixade en skivstång som är på drygt 10 kg med alltihop (det finns 5kg vikter men jag har 2,5kg vikter på varje sida) som jag använder så här.

Nuförtiden tränar jag kanske, 1-3 gånger i veckan, när jag har tid. Då brukar träningar bestå av, 50~100 av såna där lyft med skivstången, 100 av någon tv-reklams situp-maskin kallad "Ab king pro". 100~400 Situps (oftast 100 nuförtiden). Armhävningar som jag inte kan göra rätt (eller kan kan jag, men jag är absolut inte bra på det) som brukar vara futtiga 10~25.

Jag brukar inte jogga eller springa i någon form av träning, jag tycker jag är rätt så snabb men jag hatar att springa i form av all form av träning. Det tar musten ur mig om jag ska springa 1km (nyligt nu i 7an hade vi konditionstest att springa 2,4km. Jag höll på dö efter ca 600m). Jag har astma som kanske påverkar det också lite(dom flesta har det) men det är ingen bortförklaring.

Jag väger ca 55 kilo, är drygt 170 och inte 'tjock/fet', det ända det skulle vara är runt låren/arslet isåfall som jag tycker jag är stor vid.. Jag är rätt spinkig av mig. det ända som syns att jag tränar på är vid armarna som har börjat "forma" en muskel bula som är bicepsen (eller tricepsen, det som är ovanför, vet inte vilket som är vilket) och lite vid magen (bara synligt när jag spänner).

Och snart ska jag skaffa ett 10-klipp för 450kr på hälsohuset och pröva på där. Om det går bra kommer jag skaffa årskort.

Ge kritik om vad du tycker hur jag tränar, Om gör fel i något, Hur jag skulle kunna förbättra träningen eller bara förbättra det allmänt.

Nu har jag suttit och skrivit ett bra tag, orkar inte rätta till om jag skrivit några fel. Om ni har frågor så svarar jag gärna på dom.

blomqvist är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard

Ser okej ut, men börja träna kondition också! Sen vänta lite med att gymma tunga vikter tills du blivit lite äldre, kör på med armhävningar, situps, skivstång, hantlar osv!!

Arne P.s avatar
    Arne P. är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Gå till ett gym med någon duktig och träningserfaren instruktör. Det går alldeles utmärkt att börja styrketräna i din ålder! Jag var själv 12 år när jag började träna 1970.
    Tungt tyngre tyngst! Träningspraktik är mycket viktigare än teori...

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. träning för innelår och lår
    Av mommi i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 16:37
  2. Lagom träning för en nybörjare
    Av erik80 i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 13:55
  3. Träning för fotboll
    Av the_thimmy i forum Styrketräning
    Svar: 1