Ja bilder skulle vara bra
Hej forumetjag är ny på forumet, men har läst mycket på muslces innan jag börja träna utan att bidra.
Jag har stryketränat sedan i januari månad 2009, kört 3-4 ibland till och med 5 gånger i veckan beroende på psyke och motivation.
tränar inte för att blir en biff. Vill va smal och slank men ändå i hyffsad form och se lite vältränad ut. Jag är 22 år. Äter för nuvarande inget kosttillskott eftersom min vikt sköt i höjden =P åt i början creatin och gainer.
Är ganska nöjd med min kropp fin rygg, lagom biceps, fins triceps och bra axlar, benen känns okej MEN min mage??? vad hände egenligen med min mage??? Alltså jag har magmuskler det vet och den ser helt okej ut om jag spänner den eller drar in den. visst finns där lite underhuds fett men det är ju inga dröser eftersom jag inte är tjock naturligt. Det känns mer som om den är svullen och hänger ut när jag inte tänker på det! Det är precis som att det inte finns något som håller in mina tarmer, usch det lät äckligt. Kan inte komma ihåg att min mage såg ut så här innan jag börja träna så jag undrar om det kan bero på att jag tränar fel eller att det är någon kost jag äter. Äter ganska normalt, normal mat, ingen pizza ingen läsk. Dricker iofs en del mjölk..
När jag tränar magen tränar jag situps med en 10 kilos vikt högt upp på bröstet, kör ibland även maskin men tycker inte det ger så mycket. När jag tränar rygg kör jag även en övning som kan liknas hyperextensionen fast jag ligger på sidan med en vikt och böjer kroppen upp och ner från sidan(förstår ni?) detta kan även kännas i sidan på magmusklerna har jag märkt. Tränar jag magen för lite så att ryggen att min hålling från ryggen skjuter ut den?
Någon som har en susning?
Kan återkomma med pix i kvällen om det behövs bevis på denna böld!!![]()

Ja bilder skulle vara bra
när man släpper på mag muskelaturen så åker tarmarna ut en bit och man ser lite mulligare ut.
Det är inget du kan göra något åt, möjligen bygga lite mer magmuskler (chansning). Ren chansning som sagt men träning kring sidomuskulatur bör dra upp det något.
hej
tack för svaren inget som hjälpte dock =)
här är bilder, på den ena drar jag upp buken, spänner inte överdrivet utan bara naturligt drar in den.
bild 2 slappnar jag av totalt och då ser den ut såhär
tacksam för tips ... normalt???
Ja,det är helt normalt. Kallas ölmage eller ölakage i folkmun.

Träna magen med 10-12 reps precis så att du klarar dom repsen, 3 set.
Ha en vikt på bröstet för att göra det tyngre.
Känner du dig uppblåst? Då har du inte kollat nog med tv: alltså den där reklamen med laktosintolerans.
Annars är det bara och träna mage lite till så kommer det att lösa sig ska du se![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)