För snabb "massa"tillväxt. Skinnet hinner inte med i utvecklingen och då uppstår bristningar tyvärr.
Hej!
Jag har börjat få bristningar i armhåla/triceps, även lite bak på skinkorna/låren. Jag är 17år, spelar hockey sedan 10år tillbaka men har bara gymmat sedan i Januari detta år.
Min fråga är nu, varför får jag bristningar och vad kan det bero på?
Tack på förhand!
För snabb "massa"tillväxt. Skinnet hinner inte med i utvecklingen och då uppstår bristningar tyvärr.
OKje! Tack![]()

Hur ser en bristning ut ungefär? Jag har röda ''streck'' på mina båda armar och har ökat mycket i cm.
Det ser ut som ett "ärr" ungefär.
Dom är mycket smittsamma....
Tungt tyngre tyngst! Träningspraktik är mycket viktigare än teori...

Är det rött spiderman?
Bristningar beror på hormoner, därför gradvida får det (hormonerna slår om när de blir gradvida) samma sak händer med alla andra, du gör något kroppen inte är van vid och hormoner börjar produceras som gör muskler.
Inget som massan innanför huden bestämmer. Det är därför man får bristningar lika lätt om man går snabbt upp i vikt som snabbt går ner i vikt.
Bristningar ? Huden
Smörj in med fet kräm så motverkar man bristningar, gravid smörjer in magen med kokosolja och liknande.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)