+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Skaffa snyggare mage

Ketchup är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Wormz Visa inlägg
    Nej det stämmer inte Det är bodybuilder-nonsens!
    Jag må hända vara en rookie fortfarande (bara tränat i 8 månader), och det finns nog mycket mer man kan lära sig, men så pass mycket vet jag att man måste få i sig mer kalorier än vad man förbrukar för kunna bygga muskler. Får man i sig mindre så försvinner även en viss del av musklerna översikt.

Om du kommer med påståendet att man kan bränna och bygga samtidigt så får du ge lite mer stöd för det påståendet, än att bara säga att det är nonsens.

Det vore underbart om du hade rätt, vilket du inte har.
    Senast redigerad av Ketchup den 2009-11-27 klockan 16:23.

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Är inte duktig inom "byggbranchen" Men jag har märkt att nog kan man få lite större muskler samtidigt som man tappar fett men det har nog med att när man har lite fett så syns ju muskler mer och dom blir ju lite större bara genom att man aktiverar dom. Men nog ska man lyssna på dom som kan och det är nog att vill man bygga för att bli grov så måste man ju äta mer och i samband med det så drar man ju även på sig lite fett som man sen kan deffa bort.

Ketchup är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Freddegrädde Visa inlägg
    Är inte duktig inom "byggbranchen" Men jag har märkt att nog kan man få lite större muskler samtidigt som man tappar fett men det har nog med att när man har lite fett så syns ju muskler mer och dom blir ju lite större bara genom att man aktiverar dom. Men nog ska man lyssna på dom som kan och det är nog att vill man bygga för att bli grov så måste man ju äta mer och i samband med det så drar man ju även på sig lite fett som man sen kan deffa bort.
    Ja det kan se ut som man får större muskler om man deffar bort fettet och vattnet, isynnerhet när det gäller just magmusklerna, dem ser man ju inte förens man har deffat, om man nu inte var undernärd då man började.

Wormz är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Jag har spelat handboll, fotboll, paddlat kanot och hållit på med styrketräning sen flera år tillbaka. Oavsett vad jag höll på med så byggde jag muskler och brände fett samtidigt. Vill man bygga maximalt med muskler så är det absolut möjligt att man måste äta som en häst och lägga på mer fett än vad kroppen naturligt gör av med genom träning. Vill du däremot bygga muskler och gå ner i vikt på en "lagom" nivå så är det bara att se till att man äter rätt och tränar rätt också kommer resten naturligt.

Jag tränar just nu cirka 5 gånger i veckan på gymmet och ser resultat såväl i styrka som fettförbränning. Det finns ju hur många "transformations" som helst där folk går ner i vikt och bygger upp sina muskler samtidigt Däremot så kan jag hålla med om att viktnedgången ger en falsk effekt av att du bygger mer än du tror eftersom det bara beror på att musklerna syns mer då du tappat vikt.

+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. vill ha en vältränad mage
    Av nichole86 i forum Din nuvarande form
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 22:06
  2. Hur får jag snyggare vader?
    Av Urban i forum Styrketräning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 18:05
  3. platt mage muskler och fastare kropp
    Av jenny i forum Styrketräning
    Svar: 7