Finns faktiskt inte så många kunniga på detta forum om jag ska vara ärlig.
Om jag var du så skulle jag registrera mig på halso.info/forum. Där finns det många kunniga och det kommer att komma svar.
Hejsan
Kille på 23 år 196 lång, väger 85-87började att träna för ca 3 månader sen gått ner 6-7kg.
Har då tränat thaiboxning tis, tors, lörd och söndag, och lagt om min kost ifrån pizza till knäckebröd typ.
Nu har jag satt igång och styrketränat, fixat gymkort etc.
Har tränat 3 veckor på gym inte direkt haft någon schema jag följt, tänkte då man tränar benen väldigt mycket på thaiboxningen kanske man bara kunde ägna sig åt övriga kroppen på gymmet vad tycker ni ?
Jag bryr mig inte så mycket om hur stora muskler eller inte jag får vill bara bli starkare, ska jag då köra t ex bänkpress 10x50 kg x3 eller 3x60kg x3 ? vilket är optimalast för att öka i styrka ?
Sen vet jag inte om jag behöver käka något proteinpulver eller liknande, mitt dagliga intag ser ut såhär:
Frukost: 2xknäckebröd med antingen keso / gurka eller leverpastej, 2xägg och en hel del vatten / te.
Kanske någon banan / äpple på dagen.
Midda: ofta pasta med någon kötthistoria till, eller någon typ av soppa + frukt, knäckebröd, vatten.
Kvällsmat: Samma som frukost.
Drack en hel del läsk förr bytat ut detta mot vatten.
Så ser mitt dagliga intag ut, om jag nu ska börja köra stenhårt med gymmet med så kanske jag ska ändra om lite matvanor med kanske ?
Äter alltid middag efter träningen och någonting 2 timmar innan vad jag har läst runt på nätet att man ska göra.
Du som läser detta kanske skulle kunna ge mig några råd ? tack på förhand

Finns faktiskt inte så många kunniga på detta forum om jag ska vara ärlig.
Om jag var du så skulle jag registrera mig på halso.info/forum. Där finns det många kunniga och det kommer att komma svar.
Du får nog mer styrka om du kör 3x60kg x3 i bänken. Men du kanske borde kör 55kg kanske 5-6x55 x3? Passar dig nog bättre enligt min erfarenhet. Sen om du vill ha en högre förbränning och om ni inte kör styrka på thaien tycker jag att du borde köra ben med. Högre reps så att du inte behöver lika lång vila då ni har många pass.
Proteinpulver bör du slänga in då du inte äter speciellt mkt under dagen och knäckebröd har väl inte speciellt hög proteinhalt? =)
Ändra kosten till lite mer mat + Protein. Följ formeln 2-3gram protein x din kropssvikt.
Få reps för styrka
Ät mer mat
Köp tillskott om du inte orkar laga mat
Ang benen så vet jag inte om extra benträning gynnar din thaiboxning. Det beror på vad du vill få ut med din träning.
Ät mer mat! Speciellt lunch, det ser jag att du har hoppat över.
Signature loading. . .
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)