+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: spy-känsla efter konditionsträning

Jesper01 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard spy-känsla efter konditionsträning

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Varför får man ibland en sådan spy-känsla när man tränar konditionsträning? riktigt jobbigt att känna att man ska spy..

mariafinnved är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Jag fick det ofta förut om jag drack för lite under och direkt efter träningspasset. Nu är jag jättanoga med att dricka ganska mycket, direkt efter att jag är klar, även om jag inte är törstig ännu, för annars börjar jag alltid att må dåligt.

Ett problem jag har är att jag mår väldigt dåligt om jag äter nära inpå träning. Eller nära och nära.. om jag t ex ska träna kl 17 kan jag inte äta senare än kl 13. Knappt det. Är det normalt, och är det bra? då borde jag ju inte vara så pigg när det ändå har gått 4 timmar typ? Eller är det individuellt och bara att acceptera?

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Man ska äta ca 4 timmar före ett ordentligt gympass detta speciellt om man äter en redig måltid eller en måltid som är fet. För när man ätit så samlas mycket blod runt magsäcken för att smälta maten och då ska man undvika att träna dels så är det inte ultimat för musklerna + att man börjar må dåligt. Känner man att det är för länge eller att man är sugen på nått så kan man ju ta något lätt före passet.

hasselkungen är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Jag brukar käka något lätt ca en timme före Konditionspasset. En frukt och en näve nötter är både nyttigt och gott till mellanmål. Jag har som regel att ha ätiti en rejäl frukost, lunch samt ett mellanmål innan träningen. Funkar fint för mig =)

foxyno1 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

spy känslan kan jag inte förklara vrf kroppen reagerar så, men att du får den är ju ett possessivt tecken. det visar att du har tagit ut dig till max, är ett antal ggr som man spytt efter hårda MMA pass. så att så länge du inte mår dåligt för att du knött ner 2 kg burker king skräp så vet du att de är för att du tagit ut dig så mkt som denna känslan kommer.

Karl Pilkington är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Illamåendet du upplever kan vara relaterat till mängden mjölksyra i kroppen. Om mjölksyrenivåerna blir för höga kommer du att må illa och eventuellt kräkas. Det behöver inte vara farligt, men är definitivt obehagligt. Alla som tränar hårt har kräkts nån gång efter ett pass. Kosten är superviktig när du löptränar, särskilt kolhydrater, både innan och efter träning som laddning och för återhämtning. Att äta ordentligt och balanserat (kolhydrater/protein och grönsaker 2-3 timmar innan, det är individuellt, känn efter vad som fungerar för dig) är jätte viktigt, kanske vore läge att fundera på att börja dricka sportdryck under/efter passen för att motverka illamåendet (höja blodsockerhalten hjälper mot illamående, iaf för mig!)? Du kan köpa kolhydratspulver av olika slag i hälsokostbutiker och gymbutiker (snabba och långsamma) så kan du blanda själv, slippa bli ruinerad på färdigblandad skit och dessutom ha möjligheten att välja bort alternativ som innehåller mycket aspartam och andra läskiga E-nr!

Lycka till!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. konditionsträning!
    Av mussepigg i forum Motion och kondition
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 20:26
  2. Bra mat efter konditionsträning?
    Av carlfred82 i forum Mat och dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 15:36
  3. Hård konditionsträning och fettförbränning
    Av bindifo i forum Motion och kondition
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 16:51
  4. Köra konditionsträning på vilodag? Funkar det?
    Av steffes i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 22:43
  5. Bästa konditionsträning för fettförbränning
    Av ashy i forum Motion och kondition
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 01:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer