Det här är kanske inte typen av frågor som brukar postas här, men jag hoppas att ni som kan träning kanske kan svara på mina funderingar.
Jag är tjej, 23 år och jobbar tillfälligt på restaurang där jag är mycket fysiskt aktiv. Jobbar oftast 5, 6 dagar i veckan mellan 5 och 11 timmar och är i princip alltid i rörelse, bär tunga brickor etc. Jag är från början normalbyggd/smal men inte speciellt vältränad, har inte gymmat regelbundet eller så, men skulle gärna vilja bli vältränad och hoppas att det ska komma naturligt av jobbet. Problemet är bara att jag är rädd att jag istället ska slita ut mig och tappa muskelmassa. Hur viktigt är det med återhämtning och hur mycket behövs? Tidigare var jag väldigt beroende av minst åtta timmars sömn, men sen jag började jobba har det oftast bara blivit 5, 6 men känner ändå att jag klarar mig bra på det. Har fått mer energi helt enkelt, men hur viktigt är det med timmarna egentligen?
Jag äter ganska mycket, ca 2000-2500 kcal om dagen och mycket proteiner, grönsaker och fullkorn, men gör nog av med mer än så, skulle jag gissa. Jag vill dock inte börja med tillskott eller nåt utan vill helt enkelt vara smal och stark och inte slita ut mig.
Jag tar tacksamt emot tips och synpunkter om detta!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)