+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Helkroppsprogram, bra?

Stereotyp är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard Helkroppsprogram, bra?

Funderar lite på att dra igång ett helkroppsprogram. Undrar lite vad ni har för erfarenheter kring det. Vill mest testa och se vad det ger. Förlorar man något i styrka när man inte koncentrerar muskelgrupperna?

Krille är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Hej. Jag kan säga såhär. Har kört helkropp 3ggr i veckan under en väldigt lång tid, fram tills nu. Jag började koncentrera mig på individuella muskegrupper o träna hårdare. Och det har gett resultalt väldigt snabbt o bra. Ökad "massa" och styrka.

Så jag tror personligen att man tappar en liten del om man kör helkropp typ varannan dag. Jämfört med mer specifikt inriktad träning.

En positiv sak med att köra helkropp är att man ökar välbefinnandet snabbare, eftersom man känner sig mer "utmattad" i hela kroppen efter träningen. =)

Men vill man bygga stora muskler så träna ca 3 muskelgrupper/tillfälle. Lägre reps och högre vikter.

Testa o kör helkropp några tillfällen så får du jämföra själv =).
    Lycka till!

kamrat är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Genom att köra helkroppsprogram ökar du din förbränning när du vilar och det är riktigt bra, däremot om du vill bara bygga å skiter mera i förbränning efter träningen så är det bättre att köra 2-3 muskelgrupper för varje träning för då kan du pressa mera och tar inte 3h att gå igenom hela kroppen

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Helkropp funkar inte för mig, körde det i början men tydligen så tog jag ut mig så mycket så varje pass slutade med att jag satt och koncentrerade mig så att jag inte skulle tuppa av. Nu när jag kör upp delat så går det mkt bättre och fått bättre resultat.

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Helt klart värt att köra i en periodisering. Fokusera på basövningar så har du ett pass du sent glömmer

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Helkroppsprogram
    Av henkan i forum Styrketräning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 23:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg