+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Bra frukost, ingen gröt! [Hjälp]

dRx
    dRx är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    1

Standard Bra frukost, ingen gröt! [Hjälp]

Hej!

Jag har under 5 års tid i princip inte ätit frukost om dagarna. Jag varken har aptit eller lust att äta någon fast föda vid den tidpunkten. Tanken har varit att äta gröt men jag får ärligt talat kväljningar av det, helt omöjligt känns det som. Skulle ni vilja vara vänliga och rekommendera en stabil frukost för en som inte ätit frukost på ungefär 5 år. Om ni vill vara specifika i era förslag så skulle jag uppskatta det väldigt mycket för att undvika svar som; drick ett glas mjölk och ät två mackor.

Hur är det egentligen med drickyoghurt? Har sett att det innehåller väldigt mycket kolhydrater (13gram per 100ml) varav 9gram är sockerarter. Detta är kanske inte ett lämpligt alternativ?

Är mycket tacksam för alla svar, vill verkligen få en god start på dagen och litar inte för fem ören på alla Kellog's produkter och annat trams.

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

fil och rågflingor + 1-2 ägg

dRx
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    1

Standard

Spiderman, syftar du på vanlig filmjölk och rågflingor? Vet faktiskt inte vad som är rågflingor tragiskt nog, har du något exempel på ett bra varumärke och dess produkt? Spelar det någon roll om man äter lös- eller hårdkokta ägg?

MuskelApas avatar
    MuskelApa är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

Rågflingor är en råvara, precias som t ex havregryn, och inte någon form av frukostflingor som man skulle kunna tro. Borde gå att hitta vid mjöl/bakningsavdelningen på mataffär.
    Signature loading. . .

dRx
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    1

Standard

Citat Ursprungligen postat av MuskelApa Visa inlägg
    Rågflingor är en råvara, precias som t ex havregryn, och inte någon form av frukostflingor som man skulle kunna tro. Borde gå att hitta vid mjöl/bakningsavdelningen på mataffär.
    Tackar MuskelApa, blir till att kolla upp det imorgon!

Mvh,

dRx

madelaine är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Standard

Om du har svårt att äta på morgonen kan en smothie kanske vara en bra start. Bättre en drickyoghurt, lätt att få i sig om man har svårt att äta på morgonen, men ändå en start för kroppen.
    "Don´t give up"

dRx
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    1

Standard

Citat Ursprungligen postat av madelaine Visa inlägg
    Om du har svårt att äta på morgonen kan en smothie kanske vara en bra start. Bättre en drickyoghurt, lätt att få i sig om man har svårt att äta på morgonen, men ändå en start för kroppen.
    Tjena Madelaine!

Jag dricker en yoghurt varje morgon men jag är lite tveksam kring dem pga dess innehåll, är de så pass onyttiga som de säger?

Mvh,

Fredrik

madelaine är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av dRx Visa inlägg
    Tjena Madelaine!

Jag dricker en yoghurt varje morgon men jag är lite tveksam kring dem pga dess innehåll, är de så pass onyttiga som de säger?

Mvh,

Fredrik

Om du menar just drickyoghurt är det inte opitmalt, framförallt blir det lite mkt socker och inte mkt näring att starta med. Det bästa är naturligtvis att få i sig en vettig frukost, men jag förstår om det inte är så lätt om man har svårt att äta på morgonen. Därför kan det vara lättare att dricka nåt som ändå är lite mer mättande.
    "Don´t give up"

Valissons avatar
    Valisson är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Jag kör en halv burk med lätt kesella med blåbär och en halv banan i, blandat med 0,5 dl mjölk (för konsistensen) och en grov macka med 20-30g skinka/rökt kyckling eller rostbiff och en halv tomat på. Avslutar med ETT kokt ägg! Jag kör i stort sett samma kvällsmål, fast brukar skippa ägget och bananen, istället har ja lite keso på mackan. Dricker 2 dl minimjölk till frukost och k-mål
    Senast redigerad av Valisson den 2009-06-18 klockan 21:20.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. komponera en frukost
    Av elise i forum Mat och dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 15:50
  2. får ingen träningsvärk
    Av Jonny i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 16:56
  3. Ingen utveckling i träningen
    Av zeke i forum Styrketräning
    Svar: 6