+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Få större rumpa

Bella23 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2009

Standard Få större rumpa

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hur ska man bära sig åt för att få en större rumpa? Finns det några specifika övningar så man kan få lite mer muskler och därav lite större rumpa?

Är hemskt tacksam om någon ville ge lite tips

Ericsson88s avatar
    Ericsson88 är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Vet inte om den blir så mkt större men tex Utafall med skivstång, eller kanske Höftlyft om du inte har tillgång till ett gym. Eller Knä-stående Kickbacks , finns lite och välja på

Arne P.s avatar
    Arne P. är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bella23 Visa inlägg
    Hur ska man bära sig åt för att få en större rumpa? Finns det några specifika övningar så man kan få lite mer muskler och därav lite större rumpa?

Är hemskt tacksam om någon ville ge lite tips
    Det finns bara en RIKTIG övning som uppfyller dina önslemål. Tunga DJUUUPA knäböj (tar tid att lära sig) som sedan kompletteras med med RiIKTIGA djupa Utfall. Nu pratar jag inte om några avarter som tex Body Pump-utfall.
    Tungt tyngre tyngst! Träningspraktik är mycket viktigare än teori...

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Ja, knäböj är det som gäller för ditt syfte.

Robbie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Arne P. Visa inlägg
    Det finns bara en RIKTIG övning som uppfyller dina önslemål. Tunga DJUUUPA knäböj (tar tid att lära sig) som sedan kompletteras med med RiIKTIGA djupa Utfall. Nu pratar jag inte om några avarter som tex Body Pump-utfall.
    Tunga djupa knäböj!!?? Om det är någon övning som jag lärt mig att man absolut skall undvika är det just den Det måste ju bli enormt tryck på knäna och om man inte utför dem rätt så kan det gå riktigt jävla illa

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Robbie Visa inlägg
    Tunga djupa knäböj!!?? Om det är någon övning som jag lärt mig att man absolut skall undvika är det just den Det måste ju bli enormt tryck på knäna och om man inte utför dem rätt så kan det gå riktigt jävla illa
    Om du inte kör tunga djupa knäböj så kommer du inte att bygga så mycket muskler som du skulle kunna. Så är det bara. Och då menar jag inte bara benmuskler, utan hela kroppen.

Givetvis kan man skada sig om man inte gör rätt, men det gäller ju de flesta övningar.

Arne P.s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Skojar du? Var har du lärt dig den rappakaljan? Det är just grunda sk 90 graders böjen som orsakar du största belastnigarna på knäna, bl.a pga de långa momentarmarna och det tyngre vikterna och de tvära uppbromsningarna.
    De djupa knäböjningarna ger även en förnämlig smidighet mm. Kolla bara på tyngdlyftarna, skulle djupa knäböj vara farligt så hade sporten varit utdöd för eoner sedan.

Robbie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

Ja det är klart,det som du säger stämmer säkert till punkt och pricka, men risken kommer ju alltid att finnas där och då kan de ge ofördelaktigt tryck på ledbrosket i knät samt ett ökat tryck på diskarna vid minskad svank, men som ni alla andra säger så måste man gå djupt för att det verkligen ska ta ochdet håller jag med om

Arne P.s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Ja det är klart,det som du säger stämmer säkert till punkt och pricka, men risken kommer ju alltid att finnas där och då kan de ge ofördelaktigt tryck på ledbrosket i knät samt ett ökat tryck på diskarna vid minskad svank, men som ni alla andra säger så måste man gå djupt för att det verkligen ska ta ochdet håller jag med om
    Inser du inte att träningen kommer att ge dig såväl starkare ledbrost, diskar mm samt inte minst ditt skelett kommer att kraftigt stimuleras.
    Varför tror du att det finns så mycket belastningsskador idag? Jo, därför att vi INTE använder vår kropp till det den är skapt för utan låter den falla ihop totalt ....

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Få större armar
    Av lowe i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 13:56
  2. Bygga större muskler
    Av nemo i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 01:13
  3. större bröstmuskler
    Av lundberg i forum Styrketräning
    Svar: 6