+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tjock av frukt

madelaine är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Standard Tjock av frukt

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hallå!

Har ni läst de senaste artiklarna i tidningarna om att man skulle bli tjock av frukt!

Det är nog ett av de lustigaste skämt jag hört på länge.

Precis som det är det där äpplet eller de där bananerna som gör att du drar på extra kilon *puhu* ???
    "Don´t give up"

Salming är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard

Hehe ja lite överdrivet med det där med banarena. Jag kan inte så mycket om det där med fettmabildning men enligt studien ska den som fått i sig fruktos blivit fetare än den som fått i sig glykos. Fruktos och vatten finns i stora mängder i frukt.

Visste ni att man kan få cancer av potatis?
    Det pågår en debatt om mättade och omättade fetter, vad som är nyttigt respektive onyttigt och det är samma sak där. Ena dan är omättat bra andra dan tvärtom.

Forskare säger så mycket, men ät med sunt förnuft.
    Man ror och ror tills man inser att man inte har några åror

slobby86 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

visst kan man bli tjock utav frukt eftersom frukos frisätter stora mängder utav insulin som är en bidragenfaktor till just bukfetmas, så ja i teorin som jag har förstått det så kan bli bli överviktig utav frukt hehe MEN då pratar vi ohyggligt stora mänger frukt, t ex att äta minst 25 äpplen per dag! och utöver 25 äpplen en massa annan frukt osv osv, som ni förstår så blåser media alltid upp något och gör värsta stora dealen av det eftersom löpsedeln säljer!

det är som att säga att om man tar citron koncentrat till sina friterade pommes så går man ner i vikt, MEN propetionerna är 1 LITER citron koncentrat till EN normal stor pommes hehe,

Reg.datum
    Maj 2008

Standard

Det är klart att om man äter ohyggliga mängder av allt blir man överviktig...
    Men skulle man bli tjock av frukt skulle jag isåfall se ut som en mindre flodhäst eftersom jag älskar frukt!

Däremot kan man naturligtvis tänka på detta med fruktsockret,, framförallt för tändernas skull.
    "Don´t give up"

techos avatar
    techo är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Det är för mycket fokus på snabba kolhydrater och för lite fokus på det faktum att folk käkar mer än vad de gör av med.

mr.incredible är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

exakt . **

Ketchup är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard

Hmm, jag har alltid haft svårt för gå upp i vikt, men sen jag började träna på allvar så har jag gått upp 6 kg på mindre än en månad. Nu har jag iofs tagit gainers å sånt den senaste tiden, men viktökningen började innan det, å den största ändringen jag gjorde i dieten var att jag började äta en massa bananer istället för godis, chips, läsk o.s.v.

biffiga_jag är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard

men man behöver ju inte kränga frukt. Lite skillnad på att äta ett äpple o en banan när det gäller mellanmål etc. Men tänkt att en banan är dubbelt så "onyttigt" än ett äpple. Så man kan ju prioritera äpple o päron framför bananer. Som den nya solero glassen, innehåller lika mkt kalorier som en banan. Tänk på de : )

Reg.datum
    Maj 2008

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Citat Ursprungligen postat av biffiga_jag Visa inlägg
    men man behöver ju inte kränga frukt. Lite skillnad på att äta ett äpple o en banan när det gäller mellanmål etc. Men tänkt att en banan är dubbelt så "onyttigt" än ett äpple. Så man kan ju prioritera äpple o päron framför bananer. Som den nya solero glassen, innehåller lika mkt kalorier som en banan. Tänk på de : )
    Ja fast bananer innehåller också mineraler och vitaminer som inte Solero har, eller nåt annat "godis" för den delen.
    Banan är ett fantastiskt godis! Man blir mätt, man får energi o man får en massa nyttigheter kroppen behöver.
    Därmed inte sagt att man ska äta 10 bananer på 1 dag, men jag är övertygad om att om du äter en banan om dan går du definitivt inte upp i vikt.
    "Don´t give up"

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Gått ner i vikt - fortfarande tjock
    Av hjal i forum Din nuvarande form
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 23:02
  2. Kan man bli tjock av protein?
    Av Onki1 i forum Mat och dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 20:50
  3. Få muskel utan att bli tjock av äta
    Av emailkia i forum Kosttillskott
    Svar: 4