+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Termogen diet under 2 veckor:)

karlH är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Blogginlägg
    3

Exclamation Termogen diet under 2 veckor:)

Tänkte testa att rapportera under min "minideff" här, om nu intresse för detta finns (aktiviteten, responsen och uppdateringarna på denna delen av forumet har ju varit mycket låg) Jag börjar rapportera och om det visar sig att folk läser så fortsätter jag skriva, annars lär det rinna ut i sanden..Så kom igen nu, visa intresse

Jag ska köra en termogen diet, som kort och gott går ut på att äta 4gram protein*kroppsvikt och ligga på näst intill 0gram kolhydrat, till detta accepteras max 0,5 gram fett * kroppsvikt.

För mig innebar det, då jag vägde in på 86 kg i morse, att jag ska ligga på strax under 360g protein och ca 35 gram fett, kolhydrater kommer jag att stoppa i mig i samband med styrkepassen för att undvika muskelnedbrytning.

Jag ska köra dagliga promenader på knappa timmen, och siktar på att köra styrketräning varannan dag, då med övningar som engagerar stora muskelgrupper, med få reps.

Mitt måla är att köra efter denna mycket hårda deff i 2 veckor, med två ätardagar, och sedan gradvis trappa upp andelen kolhydrater. Jag gör detta av TVÅ orsaker.

Dels för att jag vill förlora ca 3 kg fett snabbt, då jag nu i studenttider lagt på mig onödigt hull. När jag, med detta som avstamp, kommit ner dit vill jag uppehålla på kcal+-0.

Den andra minst lika viktiga aspekten är att jag vill visa för mig själv att jag har kontroll, och kan, när jag vill, lägga om kosten. Detta för att jag i framtiden ska kunna känna att jag är nöjd med min kropp, och slippa oroa mig för att lägga på mig, utan att kunna skala av.

Nu kör jag, hoppas att någon är intresserad,och vill pusha! dock så vill jag inte att ni kastar in en massa anledningar för mig att köra ett annat upplägg, då jag nu bestämmt mig och inte behöver komma på andra tankar!

Hälsningar KarlH
    Fakta Termogen diet: Presentation och en artikel kallad Den Termogena Dieten [Arkiv] - BODY Magazine Forum
    KarlH
    finns även på Forum - Styrketräning, motion & hälsa - karlH

Reg.datum
    Sep 2008
    Blogginlägg
    3

Standard motivationen på topp

Tänker uppdatera om dagsform både fysisk och psykisk, i slutet av dagarna kommer ja lägga in dagens kost och tränings schema. HÄNG PÅ och ge respons

techos avatar
    techo är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Härligt!! Skicka gärna upp lite bilder

Reg.datum
    Sep 2008
    Blogginlägg
    3

Thumbs up dag 1

Söndag 3/5
    10.00 2 koppar kaffe
    10.45 Rask promenad i 45 minuter
    12.00 2 stora kycklingfiléer m. sallad,
    14.00 100g keso
    15.00 gym-benböj
    -raka marklyft
    -benpress
    -benspark
    -sittup i smith. med 15kg bakom huvudet
    -mage i cabel
    Körde alla övningar 4*3 utom magen, där ja körde failure, hade förvånansvärt mkt energi, men lär ju vara lagrad, nästa pass blir nog värre, orkmässigt
    16.00 Banan och 50g pro fx pulver.
    17.00 35g pro fx pulver
    17.30 150g tonfisk
    20.00 1 morot
    (21.00 tonfisksallad med extra tonfisk och ett ägg och 1 matsked currydressing+150g keso)

Än så länge har jag inte kännt av några större hungerkännslor, och nått sug, rent fyskiskt har jag också kännt mig pigg, däremot lär det bli andra bullar imorgon, när skolan börjar igen... Lär också behöva öka proteinintaget ytterligare lite för att nå upp i 360g.
    Just nu känner jag mig lite varmare än normalt (placebo?)vilket sägs vara ett tecken på att man käkat mkt protein.

nu ska ja ge mig in på tonfisksalladen
    bilderna kommer upp senare ikväll... langa gärna tips va ja ska tänka på när ja tar dem...
    over and out!

Mac88 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard

Vart hittar jag fortsättningen?

joakim10000 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Riktigt bra att du kör detta jag försöker samma sak, men då gäller det bara 2 gram/kroppsvikt och inget fett jag gick ner 4 kilo på en vecka. Fast jag tränar mycket fotboll med så det har ju inverkat Gör en uppföljning av detta så man kan få se vart det tagit dig. Förväntansfull

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Respons efter 2-3 veckors diet.
    Av _Jonas i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 22:29
  2. Diet
    Av _Jonas i forum Styrketräning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 12:29
  3. resa i två veckor (tappa muskler?)
    Av jensa i forum Övriga diskussioner
    Svar: 5