Du måste ha någon sorts energi innan du går ut, så en banan innan och frukost efteråt skulle jag satsa på.

tjena
undrar över hur man ska äta på morgonen när man går morgonpromenader, ska man ta något litet innan man går ut eller bara köra på och käka frukost när man kommer tillbaka??
Du måste ha någon sorts energi innan du går ut, så en banan innan och frukost efteråt skulle jag satsa på.

jag kör på tom mage... Äter vanlig frukost när jag kommer hem sen och det funkar

Jag kör också på tom mage när jag tränar på morgonen och då springer jag också![]()
Nej ingenting innan promanaden, det är ju det som är hela meningen med att gå på morgonen.

om du orkar att gå utan frulle så ös på bara, om du inte har några kolhydrater i levern när du motionerar tvingar du kroppen att ta energi från fettcellerna, men därimot så är det någon proteindrink innan motionen att rekommendera så att musklerna har proteinera att arbeta med så inte kroppen tar energi från muskelmassan istället för fettet! det är iaf vad jag har fått lärt mig!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)