+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Möjligt att "träffa rätt" när man deffar?

Nyrm är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard Möjligt att "träffa rätt" när man deffar?

Här kommer en fråga som troligen är dum, men bättre att verka dum att fråga än att förbli dum?

Anta att jag deffar och kan välja mellan att löpa eller att ro.
    Skulle jag träna bort mer fett från överkroppen om jag ror eller skulle löpningen ge samma resultat?
    Jag är mycket väl medveten om att "punktförbränning" bara är en myt, men jag tänker att det skulle kunna fungera olika om det handlar om att träna större muskelgrupper samtidigt som jag deffar.
    Att kroppen skulle använda fettet som ligger de arbetande musklerna nära till hands för energi låter vettigare än att den även skulle använda fett som ligger nere i benen. Att transportera det "energin" mellan kroppsdelar låter inte särskilt effektivt, utan att bränna det som ligger intill muskelgruppen skulle väl vara effektivare?

Återigen, skulle kunna vara en mycket dum fråga, men jag har grubblat lite på det här och vore tacksam för svar.

Pär Fekt är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2009
    Blogginlägg
    3

Standard

Som du själv säger så tar kroppen energin var helst den känner för, så din teori fungerar inte.

Om det är fettförbränningen du vill åt är det bättre att lägga mer tid på lågintensiv träning anser jag. Mindre skada mot muskler och en högre andel fett som förbränns jämfört med högintensivare träning.

slobby86 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

varför frågar du om du själv vet svaret? hehe, fast däremot så har kroppen enklare att förbränna där du har gott om muskler, så om du har en liten hängkula vid nederdel utav magen träna den delen av magmuskeln stenhårt sammtidigt som du kör motion, det är iaf vad jag har läst och hört, fast som sagt det behöver inte stämma, alla "experter" säger olika

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. övningar som tar på "rumpan"
    Av lillruffset i forum Styrketräning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 00:31
  2. "Svälta" men ändå må bra?
    Av mly i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 17:53
  3. när kommer resultaten?
    Av knaijk i forum Styrketräning
    Svar: 6