+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Proteinrk mat för ungdom

sarvik är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard Proteinrk mat för ungdom

Hej!
    Jag heter Mattias och jag är 16 år. Jag har gått på gym i ett år nu och känner att jag vill komma någon vart med tränandet. Jag vet att det bara är att ligga i, och det gör jag. Jag tränar 5 dagar i veckan. Men jag känner att min kost inte är riktigt rätt.

För någon dag sedan frågade jag mina föräldrar om dom ville köpa proteinpulver till mig. Jag fick det svar jag väntade mig, vilket var ett nej. Dom ville inte att jag skulle börja med sånt när jag är så ung. Men min mamma erbjöd sig att köpa lite mer mat, lite mer muskelbyggarmat. Så då undrar jag; vad finns det för lättlagad proteinrik mat för en 16-åring som tränar 5 ggr i veckan?

Tacksam för svar
    Mvh Mattias

sterns avatar
    stern är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

Det är ingen nödvändighet att lägga så stort fokus på proteinerna då en normal kost generellt sätt innehåller tillräckligt med protein för att bygga muskelmassa på din nivå. Det du istället kan fokusera på är att äta mer, eller oftare och se till att du har ett överskott av energi, givetvis från så bra livsmedelskällor som möjligt.

Många gör felet att äta för lite vilket leder till en nollkamp, man står alltså stilla på samma vikt. Så mer mat, mer ofta.

sarvik är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard

Jag tackar för den inrofmationen. Jag äter redan ganska mycket. Har dock bara tränat så här ofta i ungefär 1,5 månad, d.v.s. 5 ggr i veckan. Innan tränade jag bara 3. Men jag ska försöka äta både mer och nyttigare.

Mvh Mattias

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Protein i mat
    Av yrra i forum Mat och dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 04:13
  2. indisk mat
    Av bindifo i forum Mat och dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 18:20
  3. Billig proteinrik mat
    Av fart i forum Mat och dryck
    Svar: 4