Gymträning förbränner väldigt lite, så det är bättre om du satsar på lite lågintensiv träning som raska promenader 3 ggr/veckan á 45 minuter.
Tjena! Nu har jag bulkat mig 1 år och skall börja med att deffa.
Jag kör såhär:
Måndag-Torsdag: Gå intensivt 30-40min+ styrketräna (för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt). Tar 1 banan innan träning och 1 banan+ 50cl mjölk direkt efter.
Försöker att hålla mig undan från socker och fett (inte nyttiga fetter).
*Är banan och mjölk bra för viktminskning eller ska jag ta med mig en liten skål med grov pasta eller något annat med sega kolhydrater?
*Om jag förbränner 400kcal på gymet, och jag smäller i mig 2500kcal (har ingen aning om vad jag får i mig och vet inte hur jag räknar ut, så det får ni gärna svara på också) på en dag, kommer jag då gå ner i vikt?
Känns lite omöjligt att förbränna 2500kcal då jag inte har tid att tillbringa hela natten på gymmet.
*Hur många kcal förlorar man på en dag om jag går 10min x2 till bussen + en skoldag?
Skulle bli mer än glad om ni kunde hjälpa mig, jag står still.
/Fedex
Gymträning förbränner väldigt lite, så det är bättre om du satsar på lite lågintensiv träning som raska promenader 3 ggr/veckan á 45 minuter.
Du vet att du inte bara förbränner när du går samt när du styrketränar på gymmet utan du förbränner när du är hemma sitter framför dator sover etc.
De du ska göra är att få i dig mycket protein. Få i dig ca 1-2g protein per kroppsvikt så du får behålla dina muskler. Stor del av ditt intag ska vara protein.
Jag ligger själv på 2500kcal/dagen springer 2 dagar i veckan och styrketränar 3 dagar
Senast redigerad av Mac88 den 2009-04-22 klockan 12:37.
Okej. Jag har nu gjort så gott jag kan med kosten och träningen, förlorade 2 kilo den första veckan, + eller - (beror ju på). Jag har läst lite här och där att man inte ska förlora mer än 0.5kg per vecka, men det kan väl inte stämma för dom som är kraftigare? Jag har en del att tappa, ska jag sega mig med 0.5kg per vecka kommer jag inte nå min idealvikt förrens efter sommaren.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)