+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Fett på magen?

niitraM är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard Fett på magen?

Hej alla!

Jag är ny på den här sidan, men jag har en fråga som förmodligen någon av er kan hjälpa mig med. Jag är 17 år och är cirka 175 cm och väger 77-78 kg ungefär. Jag är ganska kraftig av mig, men jag är inte fet. Jag tränar fotboll tre gånger i veckan och så har jag gym/löpning/bollspel typ två gånger i veckan, just nu i alla fall. Sedan händer det att man kan ta ett löp- eller gympass någon gång då och då. Mitt problem är då att jag har fett runt magpartiet som jag gärna skulle bli av med. Jag har försökt att fixa min kost och den har blivit bättre, men jag vet inte om det är tillräckligt. Jag borde dessutom träna oftare och då konditionsträning, eller hur? Jag tror jag har musklerna, men det är att de behöver definieras, så att säga. Jag skulle uppskatta om jag kunde få några tips vad jag skulle kunna göra inom både träningen och kosten. Jag skulle verkligen behöva det.

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Som du kanske förstår så kan du inte punktförbränna magen direkt. Men du är på rätt väg med att du fixat kosten och du verkar träna bra.
    Men ett effektivt sätt att bränna fett är promenader. Gärna på morgonen om du hinner.
    Men om du tar en mitt på dan eller kvällen är också bra.
    Och en powerwalk är inte så ansträngande så det kan du gott lägga in i ditt träningsschema. Lycka till nu

niitraM är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rova Visa inlägg
    Som du kanske förstår så kan du inte punktförbränna magen direkt. Men du är på rätt väg med att du fixat kosten och du verkar träna bra.
    Men ett effektivt sätt att bränna fett är promenader. Gärna på morgonen om du hinner.
    Men om du tar en mitt på dan eller kvällen är också bra.
    Och en powerwalk är inte så ansträngande så det kan du gott lägga in i ditt träningsschema. Lycka till nu
    Tack för det

joakim10000 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Tja. Jag sitter i samma båt som dig Tränar fotboll 4-5 dagar i veckan och gymmar när jag har tid. Det jag har gjort är att dra ner på kolhydrater(nästan inga alls) Jag har gått ner riktigt bra på det. testa

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. bränna fett
    Av paul i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 11:43
  2. Mäta fett
    Av cosp i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 19:41
  3. Träna nedre magen
    Av johan i forum Styrketräning
    Svar: 8