Jag har bara tränat i två månader typ, men jag gillar militärpress och hantellyft åt sidan för axlarna =)
Pass 1
Bröst
Bänk/Hantel Press
Lutande Bänk/Hantel Press
Flyes
Triceps
Dips
Hantel Extension
Dips mellan två bänkar
Mage
Crunches i Maskin
Obliques (gärna tips på en övning här, jag kör med en hantel, man böjer sig helt enkelt som en pendel)
Pass 2
Rygg
Marklyft
Lastdrag
Sittande Rodd
Chins
Biceps
Hammer Curl (Alt. Preacher Curl)
Smala Chins (pressa ut det sista och så får jag sjuk pump i biceps av denna)
Ben
Ben Press
Pass 3
Axlar
Hantel Press
Sneda Handel Press
Sittande Delt. Rodd
Shrugs
Ben
Knäböj
Ben Spark
Ben Curl
Vad Press
Underarmar
Stång Curl
Vrister Hantel
Jag har efter ett par pass skrapat ihopp ett schema som känns bekvämt. Men jag stör mig lite på att jag inte får köra samma pass förränn minst 5-6 dagar =/
Trots att musklerna används som sekundära i de flesta övningar e jag inte nöjd med det.
Vad jag önskar av er är att ni hjälper mig med pass 3, antingen baka in den i pass 1 och 2 eller byta ut/lägga till övningar så att jag får ut effektiv muskeltillväxt och vila. 48 h är allt som behövs om jag inte tar mig fel
är det inget fel på den så vill jag fortfarande ha tips på axelövningar, inte helt nöjd med övningarna där =)
Tips på hur ett Helkroppspass + halvkroppspass + halvkroppspass skulle se ut skulle oxå vara najs :]
thnks![]()
Jag har bara tränat i två månader typ, men jag gillar militärpress och hantellyft åt sidan för axlarna =)
Du skulle kunna köra helkroppspass 3 gånger i veckan med lägre volym än vid en split. Du kör igenom alla muskler må-ons-fre.
Ett exempel kan vara såhär:
Pass 1
Knäböj 3 SET
Militärpress 3 SET
Marklyft 3 SET
Bänkpress 3 SET
Skivstångscurls 2 SET
Smalbänk 2 SET
Liggande benlyft 2 SET
Pass 2
Knäböj 3 SET
Bänkpress 3 SET
Chins 3 SET
Militärpress 3 SET
Hammercurls 2 SET
Liggande tricepspress 2 SET
Situps 2 SET
Växla bara mellan de två passen, pass1, pass2, pass 1, pass2.. Sådär
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)