Här har du lite info: Benhinneinflammation - Wikipedia men jag tycker du bör kontakta närmaste sjukgymnast för att få experthjälp.
Hej!
Förstapostare så ska försöka göra detta till ett vettigt inlägg.
Under 07 så blev det en del löpning i ganska lugnt tempo så att man ändå hade krafter kvar på slutet och trots att jag sprang i ett lugnt tempo så fick jag smärta i framsida på smalbenen. Något som efter tio min lugnade ner sig.
Under 08 gjorde jag värnplikten och då var dessa problem mer framstående och för ofta gick det inte att fortsätta löpa p.g.a. av smärtan. (svagt pannben)
Nu undrar jag om någon har haft liknande problem men lyckats stretcha bort eller på något annat sätt blivit av med problemen.
Att man har problem med benhinnorna innebär att musklerna pressas mot hinnorna, eller är detta något jag missuppfattat?
Tack på förhand!
Här har du lite info: Benhinneinflammation - Wikipedia men jag tycker du bör kontakta närmaste sjukgymnast för att få experthjälp.
ja, de får nog bli ett besök hos sjukgymnasten.
Jag har medicinerat med Siduro gel förut men jag tycker det var ganska meningslöst då det inte gav någon större smärtlindring.
Se till att få ordentliga löparskor, gärna som är balanserade efter ditt löpsteg, kostnadsfritt på löplabbet. Annars är inflammationen snabbt där
Detta brukar fungera när jag får ont i benhinnorna:
Ta pek- och långfinger på båda händerna och dra dem uppifrån och ner längst smalbenet. Tänk dig att du "trycker ner" smärtan i fötterna.
Kolla såklart med sjukgymnast också.
Signature loading. . .
Det kan vara så att din bindväv har knutit ihop sig, det kan man lösa genom bindvävsmassage samt att ta det väldigt lugnt med att springa, man börjar med att gå och höjer succesivt farten.
Det där känner man nog bäst själv vilket tempo man ska hålla.
Lycka till
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)