Hej allihopa!
Jag har tänkt att jag skulle testa GI-metoden. Jag har några extra kilon jag skulle behöva bli av med och har hört från släkt och bekanta som testat GI-metoden att det funkar jättebra. Jag tänkte bara höra mig för lite här också, vad tror ni om GI-metoden? Är det bra eller är det bara skitprat?
Om man kör på GI-metoden ska man äta väldigt lite kolhydrater. GI-metoden går ut på 3 faser. I fas 1 ska man omprogrammera kroppen till fettförbränning då äter man cirka 20-25 gram kolhydrater per dag under tre dagar. Fas 2 heter fettförbränningsfasen och under den fasen ska man bränna fett och i denna fasen äter man 15-49 kolhydrater per dag under fjorton dagar. Sedan heter fas 3 Stabiliseringsfasen, här ska man då stabilisera kroppen och långsamt gå över i en mer balanserad kost. Börja äta bröd, potatis, pasta o.s.v. Fast istället för att äta lika stor mängd pasta äter man lite mindre och byter ut vanlig pasta till fullkornspasta istället och byter ut det vita brödet mot mörkt och istället för att äta 3 potatisar äter man ungefär 1-1½ och äter istället mer kött o grönsaker.
Jag är inte så insatt i än hur det funkar och vad som händer i kroppen, jag ska läsa igenom boken helt och hållet nu i helgen.
Men har någon tips och så, kom gärna med dom! =)
Ha det bra!!
/ Er trogna medlem, Babun. =)

Hej Babun!
Visst kan dieter vara bra att komma igång med så att säga, men egentligen är jag rätt tveksam till dem.
Tänkte först höra med dig,, hur äter du nu när det gäller kolhydrater och hur mkt tränar du?
Om du tränar mkt skulle jag nog vilja påstå att du behöver en del kolhydrater,, bra sådana. Rent personligt skulle jag inte orka träna om jag drog in för mkt på dem.
Jag vet att jag en period åt väldigt strikt,, det kändes nästan som jag svalt mig själv för att gå ner det där förbannade sista kg, men jag orkade inte med träningen,, jag var så himla trött och det var inte alls kul att träna när man inte hade någon energi att prata om. Vaknade på natten av att magen skrek av hunger. Tyckte faktiskt inte det var värt det, för det slutade aldrig. Och så fort man la på sig lite vätska gick man ju upp det där igen, eftersom det egentligen var det de handlade om för min del.
Men vi är ju alla olika och jag vet dem som tycker det är jättebra med att dra in på kolhydraterna. De mår mkt bättre av det, men då vill jag poängtera att dessa inte tränar.
Lycka till med att gå ner i vikt!
Kämpa på!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)