Ungsgrilla är ju godast, jag tror inte att det finns sådana kycklingfiléer, du kan väll koka eller ungsgrilla några filéer och sedan bara när du är hungrig ta ut en och lägga den i micron.
Hej,
Jag behöver lite tillredningstips på kycklingfiléer. Om man vill ha bara att ta fram vanliga kycklingfiléer är det bästa att:
1. Koka
2. Steka
3. Ugnsgrilla
Vill ha så jag bara kan ta en kycklingfilé i micron och käka snabbt. Hatar att laga mat![]()
Ungsgrilla är ju godast, jag tror inte att det finns sådana kycklingfiléer, du kan väll koka eller ungsgrilla några filéer och sedan bara när du är hungrig ta ut en och lägga den i micron.
Gör en hel påse kycklingfileer i ugnen och frys in så kan du ta fram och micra när du vill.
Min favorit är att marinera dem med egengjord marinad (typ soja, olja, balsamvinäger, sweet-chilisås, kryddor) eller så kan man ju köpa en färdig. Eller stek och gör en gryta. Experimentera lite, det gör jag. Bara du gör "storkok" kan du ju frysa in och behöver inte laga så ofta.![]()
Ah tackar tackar för tipsen! Guld.
Jag har inte gjort så mycket i ugnen tidigare, men om man fryser in dessa blir de inte väldigt vattniga när man micrar sen då?
Nej, jag tycker inte det blir nåt fel på dem när man micrar dem.Fast jag är inte så känslig...
![]()
Klassiker är ju broccoli och kyllingfilé, enkelt som fan!![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)