Mina frågor är följande:
1) Hur jag ska planera min kost under dagarna, När/Vad/Hur ska jag äta?
2) Jag har läst någonstans att man ska försöka äta sina dagliga kolhydrater på morgonen och efter träning och resten av dagen proteiner, stämmer de?
3) Hur ska jag lägga upp maten runt träning, alltså vad ska jag äta innan och efter träning?
Hej!
Försök att minst äta 3 stora mål + ett mål med kolhydrater/protein direkt efter träning. Gärna mellanmål också ifall du är hungrig mellan målen.
Räkna ut ditt kaloribehov. Kaloriminus är det enda som styr om du tappar fett eller inte, jag har själv ett behov på ca 2000 om jag är HELT inaktiv. Sedan utgår du ifrån det och försöker ligga på minus 500 utifrån ditt dagliga behov. Sedan kör du tung styrketräning för att behålla styrkan och massan, 4-8 reps är ganska bra, jag brukar själv träna så.
Ät som sagt frukost, lunch, middag och ett mål efter träningen. Frukost, lunch och middag bör innehålla mycket protein, du kan blanda ner keso i din gröt på morgonen så blir det mer protein i den måltiden.
Direkt efter träning kan du ta 2dl havregryn och 1 skopa proteinpulver som du skakar stenhårt så havregrynen går sönder, eller så mixar du de bara innan. Eller om du inte har kostillskott så kan du ta havregryn, keso/kvarg, lite yoghurt och lite fun light. Blir jättegott.
Jag har själv gått ner 6 kg på ca 8 veckor nu och mår mycket bättre, har inte tappat något överhuvudtaget i styrka. Ställ gärna mer frågor om du är osäker på något.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat