+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Intervall träning eller långdistans träning

slobby86 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard Intervall träning eller långdistans träning

Jag och en kompis 2 kompisar har en het diskusstion angående en av doms träning, han brukar springa 1 mil varannan dag samt styrke träna, nu har han fått för sig att skita i långdistans löpningen och bara köra intervall löpning eftersom han är orolig att han kommer få för långa muskler och tappa konturer p g a långdistans löpning, och jag sägar att jag tror inte det lilla spelar någon roll så länge han kör intensiv benträning han kan fortfarande löpa 1 mil varannan dag och köra hård ben träning på helgen och sedan vila 2-3 dagar innan löpningen igen och inte förlora konturerna, så min fråga är helt enkelt vem har rätt? kommer han få långa muskler utan konturer eller kan han fortsätta springa som vanligt!

sterns avatar
    stern är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard Re: Intervall träning eller långdistans träning

Hehe han behöver inte oroa sig.. Du kan inte styra det genom att springa på ett speciellt sätt.

Tencic är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Jag är inte så erfaren men om jag skulle välja och jag var i din / hans situation så ja DU har rätt.

Pes
    Pes är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Distans löpning sitter inte så mycket i musklerna som många tror. När man springer långdistans så är det hjärtats förmåga att pumpa blod som tränas mest, dvs konditionen.

fairydust är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av slobby86 Visa inlägg
    Jag och en kompis 2 kompisar har en het diskusstion angående en av doms träning, han brukar springa 1 mil varannan dag samt styrke träna, nu har han fått för sig att skita i långdistans löpningen och bara köra intervall löpning eftersom han är orolig att han kommer få för långa muskler och tappa konturer p g a långdistans löpning, och jag sägar att jag tror inte det lilla spelar någon roll så länge han kör intensiv benträning han kan fortfarande löpa 1 mil varannan dag och köra hård ben träning på helgen och sedan vila 2-3 dagar innan löpningen igen och inte förlora konturerna, så min fråga är helt enkelt vem har rätt? kommer han få långa muskler utan konturer eller kan han fortsätta springa som vanligt!
    Musklernas utseende (långa/korta) kan man inte påverka, det är genetiskt. Utan konturer? Musklernas konturer syns om man har lite underhudsfett, så om han behåller sin fettprocent kommer musklerna synas lika mycket.

Att överhuvudtaget konditionsträna om man vill bygga massa är negativt eftersom det gör kroppen katabol. En mil varannan dag låter hemskt mycket, men jag förstår inte riktigt vad hans mål med träningen är, så då är det svårt att svara...
    JENNIE.

Besök -> http://vk.blogg.se/slynan

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Proteindryck succesivt under träning eller efter??
    Av jopalage i forum Kosttillskott
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 23:10
  2. Mer eller mindre träning/styrketräning?
    Av mbe i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 13:26
  3. Långdistans löpare & cyklist
    Av Lenny i forum Kosttillskott
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 23:39
  4. Träning med kroppsvikt, bra träning?
    Av missan80 i forum Styrketräning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 15:45
  5. Kreatin, efter eller före träning?