Någon?
Hej!
Tycker ni att det här träningsschemat ser bra ut? Finns det något jag kan förbättra?
Pass 1 - axlar/rygg:
Axlar: liggande rotation med hantel, press bakom nacken, sittande militärpress, hantelpress, hantellyft åt sidan, framåtlutande hantellyft
Rygg: stångrodd, hantelrodd, ryggresningar, hyperextensions och ev. chins
Pass 2 - ben/rumpa:
utfall med hantlar, goodmornings, knäböj, hyperextensions
Pass 3 - bröst/mage/armar:
Bröst: hantelpress eller bänkpress, hantelflyes, pullover, push crunch, armhävningar
Biceps: koncentrationscurl, hantelcurl
Triceps: dips, sittande/liggande tricepspress
Mage: situps, crunches, russian twist
(Jag kommer ju inte köra alla övningar under ett pass, utan variera mellan olika övningar)
Vecka 1
Måndag: Pass 1 (axlar/rygg)
Tisdag: Pass 2 (ben/rumpa)
Onsdag: Pass 3 (bröst/mage/armar)
Torsdag: Vila
Fredag: Pass 2 (ben/rumpa)
Lördag: Vila
Söndag: Vila
Vecka 2
Måndag: Pass 2 (ben/rumpa)
Tisdag: Pass 1 (axlar/rygg)
Onsdag: Vila
Torsdag: Pass 3 (bröst/mage/armar)
Fredag: Vila
Lördag: Pass 1 (axlar/rygg)
Vecka 3
Måndag: Pass 3 (bröst/mage/armar)
Tisdag: Pass 2 (ben/rumpa)
Onsdag: Vila
Torsdag: Pass 3 (bröst/mage/armar)
Fredag: Vila
Lördag: Pass 1 (axlar/rygg)
Ursäkta om det blev lite stökigt.
Tack på förhand!
Någon?
Jag tycker indelningen är jättebra. Hur tränar du annars i fråga om reps o set. Tränar du någon form av periodisering eller är det samma alltid? Ser att du varierar torsdagarna och byter ut, kan bli tungt men också bra med lite chock.
Ok, tack!Ursprungligen postat av kellor
Jag har inte kommit så långt än att jag bestämt antal reps o set osv, men jag tror det ger sig när jag väl börjar med träningen. Jag är ganska ny på det här med styrketräning, så jag har inte så bra koll.![]()
Okej, föreslagsvis skiftar du något mellan failure och "viloveckor" typ 80% av 8 RM.
Som sagt, är inte särskilt insatt i styrketräning, så har ingen aning om vad du talar om just nu :OUrsprungligen postat av kellor
Hej! Enligt min åsikt så kanske du borde lägga tyngre vikt på baksida axel och inte köra så många pressar.... köra en baksida, en press och en sidolyft tex. Sen tycker jag att det som bygger en bra rygg är framförallt marklyft och chins är en perfekt grund att bygga på. lycka till!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)