+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vitaminpilller är bortkastat!

sterns avatar
    stern är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard Vitaminpilller är bortkastat!

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Nu har det kommit ännu en undersökning som visar att vitaminpiller inte är något att ha och inte har någon effekt i att hindra cancer eller hjärtfel.

Det är inte första gången precis som det kommer forskningsdata som säger att vitaminpiller inte är något vi behöver. Men det är ju konstigt att folk fortfarande köper alla dessa vitaminer vilt trots allt fakta som finns kring det?

Saninngen är den att den som äter en normal kost får i sig de vitaminer man behöver. Mycket mat är dessutom preparerad med extra vitaminer så att ta vitaminpiller är helt bortkastat.

Så det dem flesta gör är att man överdoserar vitaminer, något som man således kissar ut. Kroppen kan inte tillgodogöra sig alla vitaminer om man tar vitamintillskott. Det är således helt onödigt.

Källor:
    http://archinte.ama-assn.org/cgi/conten ... /169/3/294
    http://www.nytimes.com/2009/02/17/health/17well.html

Miamant är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Jag tycker ändå att vitaminpiller är en bra grej. Många är stressade och hinner inte variera sin kost bra, andra vet inte vad de ska äta och ytterligare andra är inte intresserade av kost och lägger energi på annat. Då är det väl bra med vitaminer på burk?

Själv är jag allergisk mot rå frukt. Jag tål apelsin, men det är lite för kladdigt att äta på jobb och föreläsningar etc (jämförelsevis med banan t.ex.). Är också allergisk mot flertalet råa grönsaker. Därför tar jag vitaminer. Glömmer jag dessa blir jag förkyld direkt.

Blir det sen lite extra vitaminberikat kiss så får väl toastolen sin beskärda del av nyttigheterna. =)

Men i övrigt var det intressant!

laban4100 är inte uppkopplad Banned
    Reg.datum
    Apr 2010

Standard i dag inehåller en apelsin 1/10 del av vad den gjorde för 20 år sedan

frukten vi äter i dag är inte alls lika bra när vi äter den.
    att vi behöver vitaminer är ju själv klart. om vi saknar en vitamin i kroppen vad händer -jo vi dör!

vårt dagliga behov av vitaminer och mineraler kan man aldrig få i sig genom att äta vanlig mat och frukt i dag uppskatnings viss så måste du äta 2-3kg frukt och grönsaker varje dag, jag gör inte det. om du tränar så behöver du det dubbla om du driker kaffe måste du äta en mera röker du likaså. om ett par år till så kommer det en ny forskning som säger tvärt imot vem ska man tro på tro på tro på när alla säger olicka hela tiden.
    ha det bäst.
    Senast redigerad av spiderman den 2010-04-19 klockan 02:41.

noshornins avatar
    noshornin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    17

Standard

Citat Ursprungligen postat av laban4100 Visa inlägg
    att vi behöver vitaminer är ju själv klart. om vi saknar en vitamin i kroppen vad händer -jo vi dör!

vårt dagliga behov av vitaminer och mineraler kan man aldrig få i sig genom att äta vanlig mat och frukt i dag uppskatnings viss så måste du äta 2-3kg frukt och grönsaker varje dag, jag gör inte det. om du tränar så behöver du det dubbla om du driker kaffe måste du äta en mera röker du likaså. om ett par år till så kommer det en ny forskning som säger tvärt imot vem ska man tro på tro på tro på när alla säger olicka hela tiden.
    ha det bäst.
    Så enligt dig skulle jag tillsammans med alla andra som inte äter vitaminpiller vara döda om vi inte får i oss 2-3kg frukt/grönsaker varje dag?
    Aggressivitet visar på rädsla och bristande teknik.

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Citat Ursprungligen postat av laban4100 Visa inlägg

ha det bäst.
    Oj. Källhänvisning möjligen? Jag kan tyvärr inte tro på det där.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg