+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Ge råd till folk i gymmet

sterns avatar
    stern är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard Ge råd till folk i gymmet

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Är det okej att ge råd till folk i gymmet.. Som när folk utför övningar helt fel och det är risk för att denne kommer skada sig om den fortsätter på samma sätt? Inte för att jag bryr mig nämndvärt om det så men man vill ju inte att folk ska skada sig.. Ganska vanligt med dålig form men man kanske tar illa upp?

Brukar du ge råd till folk som utför en övning inkorrekt?

Mr_Matte är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard Re: Ge råd till folk i gymmet

Jag hör väl till ovannämnda kategori som vill mer än vi kan=) Jag har blivit tillrättavisad på gymmet en gång och det uppsakattade jag mycket.
    Man är sin egen lyckas smed.

Hercules är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Ge råd till folk kan man ju göra OM man vill å OM man har den rätta kunskapen till det. Sen om man går fram till personer å rättar dem eller om dem kommer fram till dig å behöver råd är ju 2 olika saker. Jag har väl gått fram å rättat personer kanske max 5 ggr på 7 år som jag har hållt på, dem har verkligen haft en katastrof form så att säga. Dock så har det kommit fram folk å frågat mig ett antal ggr. Det skulle ta upp alldeles för mkt tid under mitt träningspass, tycker jag själv, om jag ska gå fram å rätta alla som gör fel. Bättre att dem kommer fram å frågar. Men det är ju individuellt. Många gör ganska mkt fel.

sterns avatar
    stern är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Det är lite svårt det där. Om man ska göra det eller inte. Frågan är vad som är mest uppskattat.

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Håller fullständigt med Hercules. Mycket bättre att man är lite tillgänglig och positiv och visar att man kan hjälpa till och ge råd om någon önskar. Men att gå fram till personer och säga att det är totalt fel, kan ta hårt på personen i fråga. Visst om det är fara för personen eller någon i dess omgivning kan det vara fråga om att säga till lite vänligt, men att tillrättavisa personer hit och dit är bara störigt.

När jag tränar är jag 100% fokuserad på det jag gör, jag märker knappt av att andra är där och det är liksom inte min uppgift att säga till folk att de gör fel. Det finns instruktörer (som förvisso inte säger så mycket) som kan hjälpa om så behövs.

Det har väl dock hänt några få gånger men då ska det vara katastrofalt utförande. Sen är väl ingen helt felfri, jag gör även en del fel ibland när ajg tränar. Vilket jag kallar "under kontrollerade former"

Så, besvara hellre frågor än tillrättavisa personer om det inte handlar om skada för utövaren eller någon i dess omgivning.

flurre är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard

Handlar väll om hur du lägger fram det? Jag har aldrig själv rättat någon på gymmet och har inga planer på att göra det heller, har dock heller inte sätt några farliga fall.

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Handlar nog mycket om vilken självinsikt personen som gör fel har, god självinsikt tar det bra och blir tacksam dålig självinsikt kan ta det på fel sätt.
    Är själv väldigt tacksam om någon skulle komma fram och förklara att jag gör på fel sätt, det har dock inte hänt hittils.
    Har dock själv gått fram till personer som ser ut att dom vet vad dom sysslar med för råd och tips, och har blivit väldigt vänligt bemött.

Boolas avatar
    Boola är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Jag brukar inte ge råd till folk i gymmet. Inte råd på hur de ska utföra övningar korrekt. Jag gillar inte själv när andra lägger sig i ens träning därför gör jag det inte själv.

techos avatar
    techo är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Hjälper den som frågar men säger aldrig något annars.

Ericsson88s avatar
    Ericsson88 är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Som freddegrädde säger så kan man nog sätta vissa personer i en obehaglig sits. Te.x om dom nyss har börjat träna så är det nog lite genant för dom. Men jag tycker absolut man ska säga till/ge råd iaf det är risk för skador.

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Ny i gymmet, tips!
    Av Crivler i forum Styrketräning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 15:56
  2. Behöver råd
    Av Mickel i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 14:33
  3. På gymmet
    Av madelaine i forum Övriga diskussioner
    Svar: 5