+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Ge råd till folk i gymmet

techos avatar
    techo är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Finns det risk för att personen kan skada sig ska man självklart säga till.

Nyrm är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard

Det är alltid mycket uppskattat när någon ger mig råd på gymmet, vare sig det handlar om att jag gör fel eller om att jag på något sätt kan förbättra min träning.
    Har dock själv aldrig "sagt till" någon men skulle någon fråga mig skulle jag gärna bistå med de kunskaper jag har.
    Skulle jag se någon som behöver hjälp med hur en övning ska utföras skulle jag gärna komma med förslag på bättring om personen i fråga ser ut att vilja ha råd.

Så ja, ge gärna råd till folk på gymmet, det är oftast väldigt uppskattat.

Mxfredda är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Självklart skall man tillrättavisa (om man själv kan).
    En del lyfter ju så att deras ryggar kommer att vara slut vid 30 års ålder, då har jag svårt för att hålla tyst iaf

Tralk är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard

Jodå när jag var på gymmet första gången gjorde jag en maskin totalt fel och blev tillsagd hur man skulle göra och det uppskattade jag

builder är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Ja, jag tycker det är ok att säga till men det beror på vad som är fel.

Föreligger stor skaderisk så gör jag det. T ex att man kör knäböj o gör den sk "fällkniven", marklyft med krummad rygg eller släpper upp rumpan i benpressen.

Andra övningar som utförs ostrikt bryr jag mig inte om. Vill de slösa tid på gymmet och vara ineffektiva så är det deras problem.

sandra24s avatar
    sandra24 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009

Standard

väldigt svår fråga.om någon gör något som verkligen kan skada personen i längden om utförandet inte förändras är de väl bara snällt att fråga personen om man får ge dem ett tips angående den övningen.säger personen nä så har man ju allafall frågat.de svåra tycker jag som tjej är om man verkligen ens ska försöka på att tillrätta visa en ung kille.tror de lyssnar bra mycke mer på en stor kille än en tjej.

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av sandra24 Visa inlägg
    väldigt svår fråga.om någon gör något som verkligen kan skada personen i längden om utförandet inte förändras är de väl bara snällt att fråga personen om man får ge dem ett tips angående den övningen.säger personen nä så har man ju allafall frågat.de svåra tycker jag som tjej är om man verkligen ens ska försöka på att tillrätta visa en ung kille.tror de lyssnar bra mycke mer på en stor kille än en tjej.
    Jag blev rättad av en kvinna på runt 70 år en gång, tog knappast illa upp, det är ju bra om man får reda på att man gör fel tycker jag. Hon var ju väldigt erfaren, 70 bast liksom.

Själv skulle jag kanske säga till om nån utför en övning katastrofalt, men det har jag inte stött på hittils.

+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Ny i gymmet, tips!
    Av Crivler i forum Styrketräning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 14:56
  2. Behöver råd
    Av Mickel i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 13:33
  3. På gymmet
    Av madelaine i forum Övriga diskussioner
    Svar: 5