Vad vill du veta? Protein är protein och kolhydrater är kolhydrater, sånt som finns i mat![]()
Hejsan ganska ny på sånt här.. undrar vad respektive Kosttillskott (protein,kolhydrater,kreatin) har för effekter och vilka bör man köpa eller använda för att bygga så mycket muskler som möjligt.. skiter i utseendet bara intresserad av att bygga muskler, hoppas på mycket hjälp av alla träningsnarkomaner här på forumet![]()

Vad vill du veta? Protein är protein och kolhydrater är kolhydrater, sånt som finns i mat![]()
Vad jag vill veta ? framgår ganska tydligt?... vad har kolhydrater/protein/kreatin för effekt.. vad har dom för uppgifter osv ?

Kolhydrater har du i dina reserver för energi och i blodet som glukos. Det ger alltså energi. Proteiner bygger upp vävnad, kan också servera som energi om det är krisigt. Kreatinet har du med i energiprocessen, mindre kreatin ger mer mjölksyra, eller tidigare rättare sagt. Tar du kreatintillskott kan du kämpa på lite längre eller ta lite mer i vikt. Har du tränat tidigare eller ska du köpa massa kosttillskott bara?
Tillskotten kommer inte göra dig till biff![]()
Har tränat i 2månader ungefär på gym, kanske lite mer.. innan det så har jag bara kört cross och tränat kondition.. men nu ska jag börja satsa på att bygga muskler för att orka med crossen bättre. Men ska man satsa på något tillskott överhuvudtaget? för jag har inte gått upp mer än ett halvt kilo max under tiden jag kört på gymmet.

Kosttillskotten får dig inte att gå upp i vikt, det är antalet kalorier du smäller i dig som avgör det. Bruttointaget måste vara större än förbrukningen annars går du ner eller står stilla. Så käka mer helt enkelt. Vad äter du nu?Ursprungligen postat av adeadrat
Käkar ganska bra tror ja..
frukost: grovt bröd med ost & skinka, fil & müsli och ett glas juice.
Lunch: olika varje dag äter mycket försöker få i mig allt man ska enligt tallriks modellen.
mellanmåla: en banan
kvälsmat: oftast något liknande frukosten och lunchen.

En banan till mellanmål kommer du inte långt på. Kör du bara 1 mellanmål?
Ja som det ser ut just nu.. vad ska man slänga i sig ? tips ?

Ja ska du ha 1 mellanmål kan du inte räkna med mycket viktökning. In med 2 till så är du snart i hamnUrsprungligen postat av adeadrat
![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)