+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bort med kalasmagen

cretin är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard Bort med kalasmagen

http://www.metin.nu/pics/mage.jpg

Ok, ovan kan ni se min nuvarande form + snygg morgonfrisyr. 169 lång, 76 kilo, 99 cm midjemått, 30 år.

Det är främst min mage som jag vill bli av med. Magen är nog den del av kroppen som påverkats minst av alla mina ansträngningar (var 100 kilo lardass en gång i tiden). Ansiktet har blivit mer normalt, arm och benmuskler har tittat fram så det känns som jag har mina sista stora reserver just i magregionerna.

Det jag är lite orolig för är att mina ansträngningar skall gå ut för mycket över mina muskler. Jag är inte intresserad av att bygga upp stora musklerreserver, men vill inte heller förlora de jag har.

Jag spelar innebandy en gång i veckan (1 timme) och kör sedan två pass på gym, ett som är styrketräning av de större muskelgrupperna + kort intervallträning och sen ett som huvudsakligen är kondition, brukar kuta lågintensivt 30-40 minuter. Utöver detta så kör jag någon form av GI-kost med mycket frukt och grönt, mycket protein och fett i resonabla mängder. Detta har hitentills lett till viktminskning (~6 kg) och att midjemåttet krympt med en 6-7 cm.

När jag styrketränar har jag märkt att jag orkar mer och mer med överkroppen, medans benens styrkeutveckling verkar stå still. Undrar om detta kanske beror på konditionsträningen?

Hur som helst, har ni några förslag för hur jag skall tackla denna mage?

Hurtigh är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Re: Bort med kalasmagen

Core träning kanske.

Core är egentligen ett annat ord för mag och-rygg träning. Väldigt enkla men jobba övnignar.
    Var du hittar övnignar för core borde du kunna hitta på denna hemsida men annars så kan du fråga ngn som kan.

Reg.datum
    Feb 2009

Det låter bra, eftersom jag fått för mig att just mage/rygg är de delar jag har mest behov av att träna. Men jag har flera ggr fått höra att man inte kan bli av med en kalasmage genom att träna just magmusklerna?

Ganska mycket därför jag siktat in mig på mycket kondition för att uppnå en mer generell fettförbränning. Börjat dock fundera på om jag kanske skulle ha nytta av att styrketräna lite mer, för att få mer muskler som brännet mer kalorier osv...

sterns avatar
    stern är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Citat Ursprungligen postat av cretin
    Det låter bra, eftersom jag fått för mig att just mage/rygg är de delar jag har mest behov av att träna. Men jag har flera ggr fått höra att man inte kan bli av med en kalasmage genom att träna just magmusklerna?

Ganska mycket därför jag siktat in mig på mycket kondition för att uppnå en mer generell fettförbränning. Börjat dock fundera på om jag kanske skulle ha nytta av att styrketräna lite mer, för att få mer muskler som brännet mer kalorier osv...
    Nej det stämmer mycket bra. Du kan inte punktförbränna.

Core-träning är lite trams och inget man ska syssla med. Det du ska göra är att träna hela kroppen och det är också det du kommer ha mest nytta av i din innebandy + bli av med ölmagen.

Hur menar du när dina ansträngningar skulle gå ut över dina muskler? Det är ju dina muskler du tränar så det är väl klart

Magen tacklar du bäst genom att träna en blandning av kondition och styrketräning i kombination med en bra kost. Dvs ät mindre än du gör av med eller gör av med mer än du äter

Reg.datum
    Feb 2009

Citat Ursprungligen postat av stern
    Nej det stämmer mycket bra. Du kan inte punktförbränna.

Core-träning är lite trams och inget man ska syssla med. Det du ska göra är att träna hela kroppen och det är också det du kommer ha mest nytta av i din innebandy + bli av med ölmagen.

Hur menar du när dina ansträngningar skulle gå ut över dina muskler? Det är ju dina muskler du tränar så det är väl klart

Magen tacklar du bäst genom att träna en blandning av kondition och styrketräning i kombination med en bra kost. Dvs ät mindre än du gör av med eller gör av med mer än du äter
    Angående det där med ansträningar som går ut över muskler, det är sprunget ur något en arbetskamrat sa om att konditionsträning "bränner muskler". Är det goja, eller ligger det något i det?

Men annars låter det som att jag nog kan köra på som jag gjort hitentills.

sterns avatar
    stern är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

tja, såtillvida att du ligger på energiminus så kan det gå åt en del muskelmassa.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Bränna bort fläsket.
    Av Kagge i forum Din nuvarande form
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 22:32
  2. Vill få bort fläsket!,
    Av JohanSjolla i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 18:07
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 21:40
  4. få bort ölmagen