Hej,
Hur tränade du innan? Tungt, lätt? Splitt eller inte?
/ Stern
Hej på er..
Jag ska nu till veckan ta upp min för länge sedan bortglömda träning och undrar om ni skulle kunna hjälpa mig att sätta upp ett bra "komma igång" träningschema?
Jag är en kille på snart 18 år och väger 80 kg.
Under den period som jag inte har tränat har jag tyvär samlat på mig ganska mycket fluff och onödigt fett som jag snabbt skulle vilja bli av med..
Som sagt så ska jag ta upp träningen igen så jag är inte en total nybörjare men är fortfarande i behov av hjälp med träningsupplägget..
Så är det nån som har tips eller förslag på hur jag ska träna, så skriv på !
Mvh, Max
Hej,
Hur tränade du innan? Tungt, lätt? Splitt eller inte?
/ Stern
Jag tränade inte jättelätt men heller inte speciellt hårt på gymmet, mest allaround träning för att hålla formen uppe.. Dock har jag tränat hårt inom diverse olika sporter såsom brottning, judo, basket m.m.Ursprungligen postat av stern
Börja lite lätt de första veckorna/månaden för att komma in i det. Känna lite på vikterna och se så att du har utförandet med dig i alla övningar. Se hur det känns för att sedan lägga upp ett lite strikare program. Jag gillar mest splitt för det ger bäst resultat (ja jag har testat det mesta). Men det är upp till dig vad du vill träna. En 3 splitt till att börja med hade säker fungerat fint kombinerat med antingen morgonpromenader eller cykel.
OkejUrsprungligen postat av stern
Men hur ska jag dela upp det? Jag vet inte riktigt vad som är bra att träna samtidigt och vad som inte är det..
Btw, har du nå bra tips på övningar om man vill bli av med "fluffet"? Några riktiga fettbrännare?

Morgonpromenader före frukost och intervall träning är duktiga fett förbrännare.
Försök få med alla muskelgrupper på 3 dagar i veckan.
Förslagsvis. Bröst, Triceps och Ben på dag 1, Axlar och mage på dag 2, Rygg och Biceps på dag 3.
Nja, det går inte att punktförbränna så det blir svårt att ha en speciell övning som förbränner på ett speciellt ställe. Du får helt enkelt ägna dig åt konditionsträning och styrketräning så blir du av med "fluffet" så småningom.Ursprungligen postat av MaxPH

Glöm inte kosten, viktigare än allt annat.Ursprungligen postat av stern
Tack för alla vettiga svar
Men en sak ni gärna får göra mig lite mer upplyst om är kosten..
Jag flyttade hemifrån när jag var 16 och har inte speciellt tänkt på maten jag äter förns nu, då Jag är lite lat.
Så jag undrar vad ska man äta ? hur ofta ? vilka tider ? och vad ska man undvika?
Mvh, max
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)