Hej!
Jag är en 24 årig tjej som alltid jobbat stillasittande och inte rört mig speciellt mycket.
För ett år sen började jag jobba med att mjölka kor. För ca 5 månader sen började jag klippa får. På ett år har jag tappat ca 5-10 kg och gått ner två jeansstorlekar![]()
Att mjölka har jag vant kroppen vid. Men att klippa får är många gånger tungt och uthållighetskrävande.
Nu har jag bestämt mig: Jag ska börja träna!
Mina mål:
1: Bli så stark som möjligt
2: Bli uthållig.
3: Få snabbare reflexer.
Muskelgrupper jag känner att jag behöver mer styrka :
1Armar (vippar ikull får, ibland ska man dra 60-100 kg får över ett golv.., hålla fast dom sittande på golvet mellan benen samtidigt som man klipper med högerhanden)
2Mage/rygg
3Ben
Nu vill jag ha allt tränings-tips och trix ni kan komma på att dela med er av.
Var ska jag börja? Bara styrketräning eller annan träning också?
Är gym det bästa eller ska man komplettera med annan träning, isåfall vad?
I Motala som är den närmsta staden finns Nautilus (gym och simhall) och feel good som har gym och olika träningspass som spinning, box, vattengympa mm. Sen finns det karateklubb mm.
Hoppas ni kan hjälpa mig lite på traven. Har aldrig hittat motivation till träning förut men nu har jag det då jag behöver det på jobbet.
Hälsningar
Fårklippar Suss
Tycker du ska träna hela kroppen och jag tror inte det är så svårt att hitta ett billigt ryssgym där du bor.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)