+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tränings tips

dule är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard Tränings tips

Tjena, ja har tränat ett tag - 3 år, har inte ätit proteiner o massa skit tror inte på såna saker, ilf förut när ja började köra, körde ja alla muskelgrupper, sprang runt som en dåre på gymmet, sen körde ja 3 gg i veckan o nu kör ja 5 gg i veckan, är det för mycket ??

1 h pass om dagne ,mån-tors, "bröst, biceps , triceps"
    -=- tis-fre , axlar, rygg.
    ons-ben, mage

alla mina övningar kör ja oftas 3 reps 10 gg ,och för varje reps ökar ja lite i vikt, ex ska ja köra 50 kg idag bänkpress så kör ja 30,10 gg sen 40,10 gg sen 50, 10gg ni fattar nog , kör ja för mycket ?

Många tycker att min kombination är skum o att det är för hårt, ja har ökat i muskelmassa sen ja börjat från 58 kg till 83 de ja väger nu..

De ja undrar över, är hur mycket bör man vila ja brukar köra 8 veckor hårt vila 1 vecka,

vad kan ja förbättra?

mvh

dule

HeMan är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard Re: Tränings tips

Att köra helkroppspass som du gjorde förut i 5 dagar finner jag inte som en optimal lösning även om du vänjer din kropp vid träningen. Nackdelarna där är: musklerna hinner inte vila helt, och en mindre återhämtning leder till att du inte kan öka belastning lika mycket och därmed också mindre i kroppsvolym. Så här, om jag tränar bröst varannan dag så blir jag stark och jag får en utveckling, men om jag vilar 3 dagar, så orkar jag lyfta tyngre vikter nästa bröstpass för kroppen har återhämtat sig mer, och tyngre vikter ger mig, som redan känt, mer volym och mer styrka. (Mina erfarenheter)

Du skrev att du förut tränade helkroppspass, vilket säger att du alltså inte gör det numera, och med "mån-tors" menar måndag och torsdag. Det är individuellt med träningsprogram, men allmänt hör man ofta att bröst och triceps kan köras samma dag då de jobbar ganska mycket med varandra, medan biceps kan tränas i samband med ryggträningen.

Vad gäller det där med repetitioner och set så låter det som bra upplägg, 3*10 eller 3*8 är helt ok. Att dessutom öka i vikter är bra det med. Jag kör så tungt jag kan, om det sista setet inte håller så kör jag med belastningen snäppet under den jag inte orkade.

Det där med hårt 8v och vila 1v vet jag inget om. Jag brukar vila 1 eller 2 dagar i veckan och så kör jag så varje vecka. Någon annan kanske kan ge någon kommentar om det. Hoppas du fått svar på några av frågorna.

HeMan är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard Re: Tränings tips

Jag kanske missförstod första delen av ditt inlägg, om så skulle vara fallet svarar jag med att det är ok att köra 5ggr i veckan.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Tränings hjälp
    Av Matte93 i forum Styrketräning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 18:13
  2. tränings schema mm
    Av Matte93 i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 22:49
  3. Tränings/Kostupplägg
    Av Gurra i forum Träningsprogram
    Svar: 0