Tänkte inhandla...
Night Pro (Nattprotein) Tas till kvällsmat.
Fairing Recovery R2 (Vassle och kaseinprotein samt snabba kolhydrater) Tas innan frukost och efter träning.
Twinlab Creatine Fuel Powder (Kapslar). Före och efter träning.
Låter bra?
Ja har svårt och få i mig all protein och kolhydrater ag behöver för att få maximal effekt av min styrketräning.
Så behöver lite tips när det gäller kosttillskott.
Just nu går jag på vassleprotein och kreatin i pulverform.
Proteinet tar jag direkt när jag vaknar sen 1.5 tim innan träning och till kvällsmaten.
Kreatin tar jag innan och efter träning.
Efter att läst på lite på muscles.se ska jag behöva snabba kolhydrater och snabbt protein till musklerna direkt efter träning, men så ska jag också behöva segt protein och kolhydrater under dagen och under natten när jag sover.
Är nybörjare. Har inte skaffat så mycke musklern ännu. Är inte speciellt benig heller, ganska normalbygd. 1.94 cm och väger omkring 90kg
Någon som kan tipsa på vad jag ska inhandla?
Tack på förhand!
Tänkte inhandla...
Night Pro (Nattprotein) Tas till kvällsmat.
Fairing Recovery R2 (Vassle och kaseinprotein samt snabba kolhydrater) Tas innan frukost och efter träning.
Twinlab Creatine Fuel Powder (Kapslar). Före och efter träning.
Låter bra?
Överdriv inte med kosttillskotten, du kommer långt i början med enbart ett proteinpulver och kolhydraterna. Så kreatinet har ju en uppladdningsperiod som det står säkert på förpackningen och även på deras hemsidaMen säger bara, att du kan ju köpa det om du känner att du har pengar att lägga på det. Annars är det en ganska saftig summa att köpa allting av detta.Dosering: Initialdosering: 1 tesked pulver (blandas i ett glas vatten) eller 6 kapslar intas 4 gånger dagligen under 5 dagar. Därefter underhållsdosering i 8 veckor: ½ tesked eller 3 kapslar intas en timme före träning och ½ tesked eller 3 kapslar intas en timme efter träning. Därefter 4 veckors uppehåll varpå underhållsdoseringen kan återupptas i 8 veckor följt av 4 veckors uppehåll osv. Vilodagar: ½ tesked eller 3 kapslar intas dagligen.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)