+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vad ska jag ta reda på om min PT?

katten är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard Vad ska jag ta reda på om min PT?

Ska träffa en PT nästa vecka för en konsultation. Om det känns reko kommer att jag att anlita honom.

Vad bör jag ta reda på om om min blivande PT, vad ska jag fråga honom om? Bör man kolla upp referenser? Han är licensierad, det har jag kollat upp. Men mer?

HeMan är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard Re: Vad ska jag ta reda på om min PT?

Jag är inte ett föredöme på förkortningar, men med PT antar jag att du avser "personlig tränare", därav följande svar: Du kan fråga vad han har läst tidigare, vilken utbildning han gått kanske, vad han sysslat med innan, typ av träning. Beroende på vilken träning du tänkt utföra kan du ju ställa frågor ang det, vilket program han tycker är bäst för dig o hur han tänkt lägga upp det. Du kan också reflektera över om hans "bakgrund" är någon hjälp som du behöver för att nå dina mål i din träning.

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Ja du ska ta reda på så mycket som möjligt.. Denna tar upp ganska mycket om personlig träning,.

Lili är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Citat Ursprungligen postat av katten
    Ska träffa en PT nästa vecka för en konsultation. Om det känns reko kommer att jag att anlita honom.

Vad bör jag ta reda på om om min blivande PT, vad ska jag fråga honom om? Bör man kolla upp referenser? Han är licensierad, det har jag kollat upp. Men mer?

Hej!
    Det beror väl lite på vart du tänker träna (vart denna PT arbetar någon stans). Jag kan t.ex säga att där jag arbetar, SATS, så är vi otroligt noga med all rekrytering av personliga tränare samt instruktörer. Det krävs att du har en licens och har godkänt proven (praktiskt och teoretisk).
    Det kan ju vara intressant att hellre fråga hur länge han/hon har arbetat och om PT'n har arbetat tidigare med personer som kanske har samma mål du själv.

Ett tips är att känn efter även på person-kemin. Den är otroligt viktigt. Är du en "stark envis" person som kräver att någon verkligen kör "hårt" med dig, är det kanske inte lika opitmalt att ha en "snällare" PT som till slut du styr.

Lycka till - och du vet att på dem flesta gym kan du alltid byta PT ifall du känner att det inte känns helt 100!

sterns avatar
    stern är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2009

Personkemin är det enskilt viktigaste, sen måste han/hon självklart veta lite också

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Vad ska jag äta?
    Av tjockfil i forum Kosttillskott
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-02, 09:32
  2. Vad ska jag äta?
    Av toomas i forum Kosttillskott
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 03:45
  3. Vad ska jag göra?
    Av Herr Inkognito i forum Din nuvarande form
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 10:50
  4. vad ska jag ta?
    Av sampa i forum Kosttillskott
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 19:10
  5. Vad ska jag göra för att förbättra min kondition?
    Av ayeree i forum Motion och kondition
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 14:30

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg