+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vad tror ni om detta upplägget?

madelaine är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Standard Vad tror ni om detta upplägget?

Tjena!
    Har länge nu kört 3-4 ggr/vecka såhär:
    30-40 min cardio, 30 min styrketräning uppdelat på olika muskelgrupper.

Vet att man inte båda kan bygga muskler och slimma sig samtidigt, samt att man ska satsa på det ena eller det andra. Jag undrar dock hur mkt cardio som är max om man vill lägga på sig muskelmassa?
    Saken är den att jag vill slimma min mage och VET att det inte går att punkt förbränna, men det är det ända jag känner att jag vill få till för att bli helt nöjd.
    Jag är 1,67 och väger mellan 53-54, så att gå ner vill jag egentligen inte, men känner ändå att magen vill jag få perfekt (inte nödvändigtvis med magrutor utan bara snygg ).
    Visst hade det varit najs med lite mer på armarna, men det är inte det som jag fokuserar mig på just nu.
    Vad tror ni om jag kör 2 ggr/vecka cardo a 50-60 min och 3 ggr/vecka styrketräning? Och då bara kör cardo 15-20 min? Dvs jag fokuserar mig på det jag ska träna den gången jag tränar. Det kommer bli rätt mkt träning nu, men snart åker jag till NZ och då vill jag gärna vara i bra form och tycker inte jag har ett jätteprojekt framför mig.

Maten; fuskar aldrig,,, i jul har jag bara ätit 3 rutor mörk choklad 70 % och en skål glass, annars ingenting. Äter aldrig godis eller skräpmat,, bara mat som ger kroppen näring och energi .

/ Madelaine
    "Don´t give up"

meltzer är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard Re: Vad tror ni om detta upplägget?

Tycker det känns bra för att nå en väldigt bra kropp. Gäller att man håller i det då också. Cardio har ju aldrig varit min favorit och gillar isåfall mer raska promenader på samma tid. Magen tror jag inte du behöver oroa dig särskilt mycket över, du är säkert inte långt ifrån dina mål.. Hur mycket äter du? Det sista är ju det värsta men det ska säkert gå. Bra att du fokuserar mycket på styrekträningen, det ger en riktigt bra grund att stå på och utveckla vidare.

madelaine är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Standard Re: Vad tror ni om detta upplägget?

Håller med dig om att cardio, framförallt crosstraining inte är jättesuperkul,,, men jag gör det ändå. Känns som det blir mer träning när jag kör den än en rask promenad. Har jag tur är det nåt bra att se på tvmonitorn eller också tar man bara de bästa låtarna i mp3:n för att peppa.

Jag äter frukost, mellanmål, lunch, middag kan man säga,,, ska dock bättra mig med nåt mellan lunch och middag då jag ofta blir hungrig mitt i träningspasset då det går för lång tid emellan där.
    Mycket grönsaker, kyckling, mager köttfärs, lax samt 1/4 del kolhydrater kan man säga att tallriken ser ut.
    Jag märker att jag ätit dåligt under dan när jag vaknar mitt i natten av en skrikande mage,,, sover väldigt dåligt när jag ätit dåligt under dan.
    Jag vet att det sista är det kämpigaste att jobba sig till ,,, men skam den som ger sig.
    "Don´t give up"

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Vill veta vad elitena tycker om detta ? !!
    Av Danne Fantom i forum Träningsprogram
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 06:52
  2. Vad är detta?
    Av Zaladen i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 19:59
  3. Vad tror ni om den här?;)
    Av Mr_Matte i forum Motion och kondition
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 21:02
  4. Vad tror ni om detta schemat.