Svårt att svara på vilket som är bäst men själv ligger mina pass på ca 1h 15-20m och då är det med hög intensitet. Skulle nog säga att 1h till 1h 30m är lagom. Pass på 2-3h tror jag sliter ut kroppen alldeles för mycket.
Vad säger ni är bäst, 1,5 timmes pass eller 45 minuters pass? Vad ger generellt mest för utövaren?
Svårt att svara på vilket som är bäst men själv ligger mina pass på ca 1h 15-20m och då är det med hög intensitet. Skulle nog säga att 1h till 1h 30m är lagom. Pass på 2-3h tror jag sliter ut kroppen alldeles för mycket.
Jag har aldrig tränat på tid. När jag är klar så är jag klar oavsett om det är 45 minuter eller 1,5 timme. Normalt ligger mina träningspass på cirkus 50-70 minuter. Då är jag rejält mör i kroppen. Kör alltid tills jag inte pallar så mycket mer, failure i varje set, ej pyramid.

har man tränat några 5-10+ vet man ungefär vad man pallar och vad som ger något.. i början kan man ju dock börja med 45-1 timmes pass för att känna efter.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)