+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vad äta vid träning före lunch?

jenny_u är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard Vad äta vid träning före lunch?

Jag har inte för avsikt att bodybuilda eller så utan tränar för att jag mår bra då. Jag håller också på att tappa vikt, ca 7 kg kvar från två graviditeter. Kör framförallt Bodypump.

Jag ska nu byta från att ha tränat på morgonen till att träna före lunch ett par gånger i veckan eftersom jag byter gym. De gånger jag tränat före lunch tidigare så har jag inte orkat genom hela passet trots att jag ätit en banan kanske en halvtimme före träningen. Jag har därför funderat på ifall det finns nåt fiffigt energitillskott man kan ta istället som inte innebär att jag ökar i vikt? Eller hur bör man lägga upp kosten för att orka genom ett träningspass före lunch?

HeMan är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard Re: Vad äta vid träning före lunch?

Att öka kolhydrater behöver ju inte per automatik innebära att du går upp i vikt om du ökar med "rätt" mängd, som är olika för olika människor, och som du egentligen själv kan bedöma efter behov (självklart med viss förnuft och inte enbart begär). Att du inte alltid orkar behöver ju inte heller enbart bero på kost utan kan komma till följd av vilobrist också, t.ex. sömn. Mitt tips är att prova dig fram, kanske ta en macka eller något annat litet mellanmål innan träningen, två frukter istället för en?

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. vad äta före frukostträning
    Av katten i forum Mat och dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 14:59
  2. Vad äta direkt efter träning?
    Av Superted i forum Mat och dryck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 20:20
  3. vad man ska äta vid deff?
    Av chappell i forum Recept
    Svar: 5