+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Platt mage och magmuskler.

Robban är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard Platt mage och magmuskler.

Hej!
    Femton år , 186 cm , 90 kg och vill ha magmuskler. Frågan är hur ? När jag sitter ner ser det ut som om jag har små bilringar men när jag står upp ser det normalt ut. Jag skulle vilja förbränna fetten som finns just på magen och så bröstet oxå, så jag blir smallare och ändå käka rätt mat. ...

Har någon några bra tips eller övningar för att jaga bort fettet, och om någon har några tips på vad som är bra att äta (middagarna) , (frukost).. alltså nån bra kostcirkel..?
    Jag tycker jag är tjock, men min mor tycker att jag ser bra ut men vill se bra ut nu när jag ska börja i gymnasiet.

Svara helst så snart som möjligt

Hercules är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard Re: Platt mage och magmuskler.

För att förbränna måste du träna.
    Men ett tips gällande maten är att försök att få i dig ca 20-25 % av ditt dagliga intag av kalorier till frukosten. Lunch ca 10-13 % av ditt dagliga intag
    Ät regelbundet varje 2-3 timme, frukter lr nötter till mellanmål.
    Ät inga megamål, ät normala portioner och tugga maten ordentligt ( ät långsamt i lugn och ro så blir du mättare fortare med ett mindre intag). Ät mat innehållande långsamma kolhydrater. Fett är ett måste att få i sig varje dag men det finns nyttiga och onyttiga fetter. Du får i dig nyttiga fetter genom tex nötter och lax.
    Ät inte så mkt kolhydrater till middagen.

Det här är generella tips bara. Svårt att säga hur just du ska göra. Beror helt å hållet på hur dina dagar ser ut. När du tränar, vad du tränar osv.

Reg.datum
    Aug 2008

Hej!
    Nja.. Jag tränar åtminstone 5 gånger i veckan, brukar träna ganska sent för då är jag piggast..
    3 gg styrketräning och 2 gg motionscykel i 20 min., som sagts så tränar jag ganska sent på kvällarna. Direkt efter att jag tränat så käkar jag typ macka eller yoghurt eller nåt i den stilen, har du nåra tips på vad man kan käka efter träning ?? ^^

Reg.datum
    Aug 2008

Hur länge är det bra att springa intervaller ? Och ska man köra 100% varje gång man springer upp ?

Hercules är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Springer du intervaller i uppförsbacke är det bara att ge 100 % uppför och sen gå ner, och så kör du igen uppför så fort du kommit ner. Tänk på att det är mer påfrestningar ffa på knän och rygg vid uppförsbacklöpning i förhållande till plan mark. Hur lång tid du kör beror lite på hur bra din kondition är i dagsläget? Nånstans mellan 10-20 minuter borde du ändå kunna starta med, beror lite på- känn efter första gången (när du vill sluta kör du alltid 2 till), öka sen successivt vid varje pass. Kan ju alltid starta med att jogga ett par kilometer och sen köra intervallerna, så är du uppvärmd med. Sätt upp mål, motivera dig själv.

Jag utgår nu från att du inte har några mål med styrketräningen utan att du mer är ute efter att gå ner i vikt.. så efter ett kvällspass styrka kan du ju tex äta kycklingsallad, tonfisksallad, laxsallad (ha i fullkornspasta om du vill ha i pasta). Är träningen mer konditionsbaserad så kan du ju få i dig ett par bananer direkt efteråt och sen äta salladerna. Du skriver att du är femton, å jag antar att du fortfarande går i skolan å käkar den näringsrika skolmaten .. Tänk på att kosten är viktig under hela dagen och inte bara runt träningen.

Reg.datum
    Aug 2008

Helt klart att jag äter skolmaten. Men jag faktiskt ett mål med styrketräningen... Det är att se lite bra ut inför gymnasiet men har några grejer jag ska göra , jag ska göra ett program som finns i en bok (bränn fett, bygg muskler) heter den. Det är ett fyra veckors program med styrkeövningar men oxå äta rätt. Sen har jag hållt på med ett 16 veckors program men ska börja snart igen, är på 9:e veckan. Sen har jag tänkt köra några program inför sommarn.

// Robban

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. magmuskler??
    Av ZeVa i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 22:21
  2. Hjälp med Mage och överkropp
    Av furb i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 00:40
  3. Platt mage
    Av Bullen i forum Motion och kondition
    Svar: 6